دقایقی پیش اسحاق جهانگیری در سفرش به منطقه سیستان از عملیات اجرایی طرح تامین، انتقال و توزیع آب کشاورزی با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان بازدید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان دراین بازدیدگفت : تاکنون 65 میلیون دلار به جهاد کشاورزی و 45 میلیون دلار نیز به شرکت آب منطقه ای اعتبار تخصیص داده شده است.

نجفی افزود: عملیات اجرایی این، پروژه اول از مناطق بحرانی مانند هیرمند و هامون آغاز شده است و امیدواریم تا پایان امسال در همه نواحی کار عمرانی به پیمانکار سپرده شود. هزینه و اعتبار این طرح تامین شده و مشکلی در اجرای این پروژه به وجود نخواهد آمد.

نجفی افزود: انتقال و توزیع آب مورد نیاز آبیاری مزارع این طرح با استفاده از خطوط لوله به قطر 110 تا یک‌هزار و 600 میلی‌متر طراحی شده تا این آب به روش کم‌فشار برای هر قطعه کشاورزی با مساحت متوسط یک تا 2 هکتار طبق سهمیه آب قابل ثبت تحویل و توزیع می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بخش نخست این پروژه از تعهدات اجرایی وزارت نیرو شامل تأمین آب مورد نیاز این طرح توسط ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 3.5 مترمکعب در ثانیه با احداث بر روی کانال خروجی چاه نیمه انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بخش دوم عملیات اجرایی این پروژه از تعهدات وزارت جهاد کشاورزی است که شامل احداث انتقال آب به درون پروژه خط اصلی به طول 13 کیلومتر است که به روش کم‌فشار توسط خطوط پلی‌اتلین آب مورد نیاز را به قطعات زراعی توزیع می‌کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.