تیم ملی ایران در چارچوب مسابقات جام جهانی والیبال، ست های اول و دوم را به ژاپن باخت.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ تیم ملی والیبال ایران جام جهانی ژاپن را خوب شروع نكرد. باخت به آرژانتین در همان مسابقه اول، آغازی بود بر ناكامی سرو قامتان ایران در جام جهانی. تصور می شد ایران پس از این باخت، به خودش بیاید اما این اتفاق نیفتاد و حالا ایران از 7 مسابقه، تنها دو برد به دست آورده و 5 باخت نصیب شاگردان كواچ شده است. 

حالا ایران در هشتمین مسابقه خود به مصاف ژاپن رفته است، تیمی كه میزبانی این رقابت‌ها را برعهده دارد. سالن برگزاری مسابقات جای سوزن انداختن نداشت و ژاپنی ها آمده بودند كه تیم كشورشان را حسابی تشویق كنند. با شروع بازی، امتیاز اول را ایران گرفت. شهرام محمودی كه به خاطر مصدومیت امیر غفور در تركیب تیم قرار داشت، امتیاز اول مسابقه را به نام ایران ثبت كرد. پس از آن ژاپن یك امتیاز گرفت اما شاگردان كواچ دو امتیاز دیگر هم گرفتند. ایران به راحتی تا امتیاز 5 بالا رفت اما ژاپنی ها كه حمایت هواداران پرتعداد خود را به همراه داشتند، به خودشان آمدند و توانستند چند امتیاز متوالی بگیرند و از ایران جلو بیفتند. ژاپن 6 امتیازی شد و چند دقیقه بعد، در حالی كه ایران امتیاز هفتم را گرفته بود، ژاپنی ها به امتیاز هشتم رسیدند تا وقت استراحت گرفته شود.

با از سر گیری مسابقه، ایران امتیاز اول را گرفت و مسابقه 8-8 مساوی شد. اما ژاپنی‌ها انگار انگیزه بیشتری داشتند. تیم ملی مقابل این حریف آسیایی عملكرد مقتدرانه ای نداشت و ژاپنی ها حتی توانستند دو امتیاز از ایران جلو بیفتند. زمانی كه ژاپن امتیاز 13 را گرفت، ایران 11 امتیازی بود و البته آبشار خوب میرزاجانپور و اشتباه بازیكنان ژاپن، دو اشتباه متوالی را برای ایران به همراه داشت. مسابقه 13 - 13 مساوی شد و پس از آن سعید معروف سرویس را به تور زد.

ژاپن دوباره بهتر از ایران كار كرد و جلو افتاد. یك وقت استراحت دیگر گرفته شد كه در این لحظه، ژاپن با نتیجه 16 - 14 جلو بود. پس از پایان وقت استراحت، دوباره ایران امتیاز اول را گرفت اما سرویس بد عادل غلامی امتیاز دیگری به ژاپنی ها داد و این تیم را 17 امتیازی كرد. سرویس ژاپنی ها با یك دریافت خوب از ایران همراه بود و امتیاز 16 تیم ملی همراه شد.

ژاپن در ست اول بهتر از ایران كار می كرد و این غیر قابل انكار بود. آن‌ها حتی زمانی كه به امتیاز بیستم رسیدند، فاصله را سه امتیاز كرده بودند و این نشان می داد ژاپنی ها عملكردشان بهتر است. البته ایران این فاصله را یك امتیاز كم كرد اما دوباره ژاپن به امتیاز 22 رسید و ایران همچنان 19 امتیازی بود. 

بازیكن ژاپن سرویس خود را به تور زد تا ایران 20 امتیازی شود. سرویس میلاد عبادی پور هم به امتیاز بیست و یكم ایران تبدیل شد.  فاصله به یك امتیاز رسید و مربی ژاپن تقاضای وقت استراحت كرد. پس از پایان وقت استراحت، ژاپن امتیاز گرفت و پس از آن با یك آبشار دیگر، امتیاز بعدی را هم گرفت و 24 امتیازی شد. این بار نوبت كواچ بود كه وقت استراحت بگیرد.

تیم ها به زمین برگشتند و بازیكن ژاپن سرویس زد. سرویس او توسط مرندی دریافت شد و میرزاجانپور با یك آبشار زیبا، امتیاز 22 را گرفت. اما ژاپنی ها با یك آبشار زیبا، امتیاز 25 را گرفتند و ست اول را بردند.

ست دوم

با شروع ست دوم، دوباره این ژاپن بود كه خوب كار می كرد. ژاپنی ها از همان ابتدا توانستند فاصله را به سه امتیاز برسانند. ژاپن 4 بود و ایران هنوز یك امتیاز گرفته بود. دو تیم هر كدام یك امتیاز گرفتند و ژاپن با اعتماد به نفس خوبی كار می كرد. میرزاجانپور با یك آبشار محكم تفاضل را به دو امتیاز رساند. اما ژاپن هم نمی خواست كم بیاورد و تفاضل را كمتر كند. عملكرد خوب بچه های ایران تفاضل را به صفر رساند و پس از آن هم ایران دو امتیاز متوالی گرفت تا تیم ملی 8-6 جلو بیفتد. بالاخره ایران از ژاپن جلو افتاد و وقت استراحت فنی گرفته شد.

با از سر گیری مسابقه، ژاپن امتیاز اول را گرفت. ژاپنی ها دوباره به بازی برگشتند و دو امتیاز از ایران جلو زدند. اما ایران هم دوباره به خودش آمد و امتیازهای از دست رفته را جبران كرد. تیم ملی والیبال ایران دوباره توانست یك امتیاز از ژاپن جلو بیفتد و مسابقه 13 - 14 شد. یك امتیاز دیگر هم به نام ایران ثبت شد و فاصله به دو امتیاز رسید كه البته ژاپن خیلی زود این یكی را جبران كرد.

ایران اما در این ست نشان داد كه نمی خواهد به راحتی بازنده باشد. شاگردان كواچ كه به خودشان امده بودند، حتی مقابل هواداران پرشمار ژاپنی هم عملكرد خوبی داشتند. تیم ملی والیبال دوباره سه امتیاز از ژاپن جلو افتاد اما چشم بادامی ها دو امتیاز گرفتند و فاصله را به یك امتیاز رساندند. سرویس ژاپنی ها به راحتی توسط ایران كنترل شد اما عادل غلامی برای دومین بار متوالی ضربه اش را به بیرون زد. مسابقه 19 - 19 مساوی شد. برای تیم ایران وقت استراحت گرفته شد تا شاگردان كواچ به خودشان بیایند و از فضای بدی كه در آن گرفتار شده بودند خارج شوند.

با شروع مجدد مسابقه، ایران امتیاز اول را گرفت. اما ژاپن هم دوباره جبران كرد. شهرام محمودی در شرایطی نامتعادل به توپ ضربه زد و امتیاز 21 ایران را گرفت. حالا تنها 4 امتیاز تا بردن ست دوم فاصله داریم. سرویس خوب عادل غلامی امتیاز 22 ایران را ثبت كرد. سرمربی ژاپن تقاضای وقت استراحت كرد. تیم ها به زمین برگشتند و مجددا غلامی سرویس را زد. اما ژاپنی ها توپ را كنترل كردند و با یك آبشار محكم به امتیاز 21 رسیدند. ژاپن امتیاز 22 را هم گرفت و كواچ تقاضای وقت استراحت كرد.

تیم ها به زمین برگشتند. ژاپن سرویس را زد و ایران توپ را در زمین ژاپن خواباند. شهرام محمودی سرویس زد كه ژاپنی ها در یك رفت و برگشت توانستند امتیاز را به نام خود ثبت كنند. مسابقه 23 - 23 شد. ژاپن سرویس را زد كه فرهاد قائمی یك آبشار زد و توپ او به بیرون رفت. كواچ درخواست بازبینی صحنه را داد. اما ویدئو چك هم نشان داد كه امتیاز برای ژاپن است. كواچ دو تغییر در تركیب تیم ایجاد كرد. شیمیزو سرویس ژاپن را زد. اما میلاد عبادی پور مبتدیانه توپ را دفع كرد و ژاپن به امتیاز 25 رسید تا ست دوم را هم به نام خود ثبت كند.

ست سوم

در شروع ست سوم، مجددا ایران اولین امتیاز را گرفت. كواچ كه سامان فائزی را به میدان فرستاده بود، سعی كرد تغییراتی در تیم خود ایجاد كند. این آخرین تلاش های كادر فنی برای كسب نتیجه بود. اتفاقا این تغییرات در ابتدای ست سوم جواب هم داد. ایران خوب كار می كرد و با درخشش همه بازیكنان، به راحتی امتیاز می گرفت. ایران زمانی كه به امتیاز 11 رسید، ژاپن همچنان 5 امتیازی بود. 

سعید معروف سرویس را پس از این زد كه توپ به تور برخورد كرد و ژاپنی ها صاحب امتیاز ششم شدند. ایران با این حال سعی می كرد تفاضل را روی همین عدد 5 حفظ كند. ژاپنی ها تا امتیاز 8 بالا آمدند. اما ایران 13 امتازی بود و اگر با همین روال مسابقه پیش برود، ایران به راحتی برنده می شود. ایران امتیاز 14 را هم گرفت و فاصله به 6 امتیاز رسید. 

اما ژاپن دوباره چند امتیاز متوالی گرفت و فاصله را كم كرد. ژاپنی ها با چند سرویس خوب، به امتیاز 11 رسیدند و سرانجام با همین سرویس ها، امتیاز از دست دادند و ایران 16 امتیازی شد. وقت استراحت دوم هم فرا رسید و نوبت به كواچ رسید تا برای شاگردان خود صحبت كند.

منبع :خبر آنلاین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.