نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه اقتصادی دولتمردان به حوزه آموزش و پرورش و به بدنه تعلیم و تربیت آسیب وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، حمیدرضا مشهدی عباسی گفت: به آغاز سال تحصیلی جدید سال 94 – 95 نزدیک می شویم ولی متاسفانه آموزش و پرورش در بحث بودجه همواره با چالش مواجه است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد: باتوجه به اینکه آموزش و پرورش طی دوسال گذشته از لحاظ وضعیت سرانه های آموزشی وضعیت نا مطلوبی دااشته است، خانواده ها تلاش کردند برای اداره مدارس همکاری و تعامل داشته باشند .

مشهدی عباسی با تاکید براینکه هنرستانهای ما به لحاظ تجهیزات نیاز به اعتبارات بیشتری دارند، اضافه کرد: وضعیت نا مناسب بودجه باعث شد تا نتوانند وضعیت را بهبود داده و هنرستانها را اداره کنند .

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دنیا ثابت شده است تا زمانی که نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش اعمال شود حوزه تعلیم و تربیت لطمه خواهد خورد ابراز داشت: همه دنیا در حوزه آموزشی سرمایه گذاری می کنند 

*سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید نگاهی تربیتی به آموزش و پرورش داشته باشد

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید نگاهی تربیتی تر به آموزش و پرورش در رفع کمبود ها و خلاء های موجود به این حوزه داشته باشد.

حمید رضا مشهدی عباسی در مورد وضعیت آموزش و پرورش، گفت: متاسفانه در ایران تا صحبت از بحث آموزش و پرورش می شود ، به سرعت می گویند مردم سه ماه تعطیل هستند .

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد: تمام دنیا اینطور است و معلمان نیاز به فرصت دارند که در این مدت اطلاعات خود را افزایش دهند و با دیدی علمی تر وارد کلاس درس شوند، متاسفانه این نگاه اقتصادی باعث شده تا آسیب هایی در سالهای گذشته به حوزه تعلیم و تربیت وارد شود .

مشهدی عباسی با تاکید براینکه در ترسیم آینده برای حوزه آموزش و پرورش، مشکلات و کمبود ها در این فضای حمایتی همچنان وجود خواهد داشت، اضافه کرد: بخاطر نگاه اقتصادی، به سمت افزایش تراکم کلاس ها هستیم که در برخی کلاس ها عملا 40 تا 45 دانش آموز فعالند وباید به این موضوع نگاه ویژه ای داشت .

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 10 سال دیگر این خلاء بزرگ خودش را نشان می دهد، ابراز داشت: توقع داریم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نگاه علمی تر و تربیتی تر به حوزه آموزش و پرورش داشته باشند.

مشهدی عباسی در پایان خاطر نشان کرد: اگر به وزیر آموزش و پرورش دائم فشار بیاورند که حق التدریس را کم کند و یا تراکم را افزایش دهد به بدنه آموزش و پرورش آسیب می زند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.