دبیر دوم کمیسیون کشاورزی بیان کرد: گندم محصول استراتژیکی است که امکانات مورد نیاز کشت این محصول در تمامی مراحل برای کشاورزان فراهم بوده است.

سیدمحمد سادات ابراهیمی دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کشت گندم اظهار داشت: در واقع با توجه به شرایط آب و هوایی کشور این محصول استراتژیک در نقاط مختلف قابل کشت است و از طرفی کشاورزان با کشت سنتی این محصول آشنایی کامل را دارند.

وی افزود: در سال‌‌های اخیر قدم‌های مثبتی برای خودکفایی این محصول برداشته شده چنانکه می‌توان گفت اگر مصارف صنعتی را در نظر نگیریم به خودکفایی نزدیک شده‌ایم.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم تا حدودی نسبت سایر محصولات بیشتر است هر چند که کشاورزان از قیمت خرید تضمینی فعلی رضایت کامل را ندارند و از طرفی هم کمیسیون کشاورزی طی جلساتی با وزیر کشاورزی موضوع افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را در دستور کار خود قرار داده زیرا اعتقاد وزیر کشاورزی مبنی بر این است که باید خرید تضمینی این محصول افزایش پیدا کند.

وی گفت: گندم محصول استراتژیکی است که موقعیت افراد و امکانات مورد نیاز کشت این محصول در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت برای کشاورزان فراهم بوده و به گونه‌ای این امر موجب شده که کشاورزان کشت این محصول را به نسبت سایر کشت‌ها ترجیح دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان با توجه به قیمت بهای تمام شده این محصول به خرید تضمینی هزار و 500 تومان تمایل دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار