هفته‌ اول مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با انجام 8 مسابقه دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ادامه هفته اول رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب 8 مسابقه در سراسر قاره سبز برگزار خواهد شد که در مهمترین مسابقه رم ایتالیا رو در روی بارسلونا قهرمان فصل گذشته اروپا قرار خواهد گرفت.

برنامه مسابقات به شرح زیر است:

از گروه پنجم لورکوزن میزبان باته بورسیف است و رم نیز از بارسلونا پذیرایی می‌کند.

در گروه ششم دینامو زاگرب با آرسنال دیدار می‌کند و المپیاکوس میزبان بایرن‌مونیخ خواهد بود.

از گروه هفتم دیناموکیف با پورتو و چلسی انگلیس میزبان مکابی رژیم صهیونیستی است.

در گروه هشتم والنسیا میزبان زنیت روسیه است و خفت هلند هم از لیون فرانسه پذیرایی خواهد کرد.

** رم- بارسلونا

تیم آ اس رم در شرایطی از قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا میزبانی می‌کند که این تیم در رقابت‌های سری آ ایتالیا از سه بازی صاحب 7 امتیاز شده است اوج کار رم پیروزی 2-1- در برابر یوونتوس قهرمان فصل گذشته سری آ بوده است.
بارسلونا هم در لالیگا از سه مسابقه 9 امتیاز کسب کرده و در صدر جدول قرار دارد.

دیدار تیم‌های رم-بارسلونا  در ورزشگاه المپیک شهر رم برگزار می‌شود جایی که لوئیس انریکه سرمربی بارسا با فضای آن کاملاً آشنا است زیرا او در فصل 12/2011 هدایت رمی‌ها را بر عهده داشت اما پس از آن که نتوانست این تیم را به لیگ قهرمانان اروپا برساند رم را ترک کرد. با این وجود انریکه معتقد است آنچه که در رم اتفاق افتاد باعث شد او به مربی بهتری تبدیل شود.

بارسلونا در این مسابقه دنی‌آلوس،کلودیو براوو و توماس فرمالین را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. اما جرارد پیکه که به دلیل محرومیت در بازی‌های داخلی نمی‌تواند بارسا را همراهی کند در این مسابقه می‌تواند به میدان برود.
آ اس رم نیز پیاینچ و استروتمن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد این دو تیم از فوریه سال 2002 در لیگ قهرمانان  با هم دیداری نداشته‌اند، در آن مسابقه رم 3-0 بارسلونا را شکست داد. اما در ماه آگوست امسال بارسلونا موفق شد با نتیجه 3-0 رم را در جام خوان گامبر شکست دهد.

رم- بارسلونا دیداری متفاوت

** دو دیدار مهم گروه ششم

از گروه ششم- دیدار تیم‌های دیناموزاگرب با آرسنال و المپیاکوس با بایرن‌مونیخ از جمله مسابقات مهم شب دوم هفته اول لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود.

** دیناموزاگرب- آرسنال

دیناموزاگرب کرواسی پس از دو فصل دوری از لیگ  قهرمانان اروپا امسال بار دیگر در این رقابت‌ها حاضرشده و در اولین دیدار خود در فصل جدید میزبان تیم انگلیسی آرسنال است.
دیناموزاگرب در فصل 7/2006 در دور سوم انتخابی لیگ قهرمانان اروپا 3-0 مغلوب آرسنال شد و در بازی برگشت نیز 1-2 به این تیم باخت.

قهرمان کرواسی در 4 بار حضور در لیگ قهرمانان هرگز نتوانسته است از مرحله گروهی صعود کند اما امیدوار است در پنجمین حضور خود به این مهم دست یابد.

در حقیقت این تیم در ده مسابقه قبلی خود در رقابتهای اروپایی که 6 مسابقه در جام یوفا/ لیگ اروپا بود، نتواسته به مرحله بعد صعود کند.

دیناموزاگرب در 12 مسابقه آخر  خود در لیگ قهرمانان اورپا فقط 4 گل به ثمر رسانده و از سال 2000/1999 به بعد در هیچ مسابقه‌ای به پیروزی نرسیده است آخرین پیروزی این تیم برد 3-0 در برابر اشتروم گراتس بود.

از طرف دیگر هواداران این تیم به آمار و ارقام اخیر دینامو دل خوش کرده‌اند، این تیم از 27 نوامبر سال 2014 میلادی  در 41 مسابقه‌ای که به میدان رفته شکستی نداشته است.

از طرف دیگر این تیم از 10 ماه مه سال 2014 تاکنون در لیگ کرواسی شکستی نداشته است فصل گذشته دیناموزاگرب اولین تیمی شد که بدون شکست به قهرمانی لیگ کرواسی رسید.

آرسنال
رقابت‌های امسال، هیجدهمین دوره رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان اروپا است که آرسنال در آن شرکت دارد فصل گذشته آنها برای پانزدهمین بار پیاپی به جمع 16 تیم پایانی راه یافتند اما مانند 4 دوره قبل در این مرحله حذف شد.

آرسنالی‌ها فصل گذشته را با باخت 2-0 در برابر بورسیادورتموند شروع کردند اما با پیروزی در دو مسابقه بعد به جمع 16 تیم رسید و در این مرحله با شکست 1-3 در برابر موناکو حذف شد، هر چند در دیدار برگشت 2-0 این تیم را شکست داد.

آرسنالی‌ها که امشب میهمان دیناموگزاب خواهند بود، در لیگ قهرمانان  در خارج از خانه موفق‌تر هستند این تیم از 11 دیدار خارج از خانه هفت مسابقه را برده و فقط دو شکست داشته‌اند جک ویلشر بازیکن ارزشمند آرسنال و دنی ولبک  دیگر جوان این تیم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی توپچی‌ها نخواهد بود، البته ولبک روز سوم سپتامبر زانوی خود را به تیغ جراحان سپرده است اما ویلشر روز اول آگوست در تمرینات آرسنال مصدوم شد.

خبر خوش برای آرسنالی‌ها آمادگی پیترچک سنگربان این تیم و الکسیس سانچز مهاجم شیلیایی آنها است.

** المپیاکو- بایرن‌مونیخ

دیدار دوم گروه ششم لیگ قهرمانان اروپا بین المپیاکو یونان با قهرمان پنج دوره، لیگ قهرمانان از آلمان برگزار خواهد شد. یونانی‌ها تصمیم دارند امسال نمایش بهتری نسبت به سال گذشته که در همان مرحله گروهی حذف شدند داشته باشند. المپیاکو اما این سه پیروزی برای صعود آنها به مرحله بهد کافی نبود و اتلتیکو و یووه به جمع 16 تیم رفتند و المپیاکو به لیگ اروپا رفت اما در مرحله یک شانزدهم از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

بهترین عملکرد این تیم در لیگ قهرمانان اروپا به فصل 99-98 بر‌می‌گردد که موفق شدند به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کنند المپیاکو برای تکرار آن نتیجه کار سختی دارد. المپیاکو فصل گذشته قهرمان لیگ یونان شدند و در طول فصل فقط 4 شکست داشت.

این تیم در فصل جدید لیگ یونان نیز شروع خوبی داشته و هر سه مسابقه خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. المپیاکو با تکیه بر رکورد بازی‌های خانگی خود در لیگ قهرمانان سال گذشته،( سه پیروزی از سه بازی) امشب با اعتماد به نفس بالایی از بایرن‌مونیخ پذیرایی خواهد کرد.
این دو تیم در تاریخ فوتبال خود فقط دو بار مسابقه داشته‌اند که هر دو هم در لیگ قهرمانان اروپا بوده است در این رو مسابقه در سال 1980 بایرن‌مونیخ با نتایج 3-0 و 2-4 بر المپیاکو غلبه کرده است.

بایرن‌مونیخ 
بایرن‌مونیخ که پنج‌بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است فصل گذشته هم این فرصت را داشت که برای ششمین بار فاتح این رقابت‌ها شود اما در مرحله نیمه‌نهایی در مجموع 3-5 در برابر بارسلونا شکست خورد. بایرن فصل گذشته با پیروزی در 5 مسابقه از 6 مسابقه ممکن مرحله گروهی راهی دور بعد شد و فقط به منچسترسیتی باخت.

بایرن‌مونیخ در 4 فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا رکورد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته و در هر 4 دوره‌ی قبلی حداقل به مرحله نیمه‌نهایی رسده است این تیم دوبار به فینال رسیده و یک بار هم در فصل 2013/1012 فاتح این رقابت‌ها شده است.
شاگردان گواردیولا در رقابت‌های بوندس‌لیگا و جام‌حذفی شروعی بسیار خوب داشته‌اند و هر 4 مسابقه خود را با پیروزی پشت سرگذاشته‌اند.

گواردیولا امیدوار است شاگردانش در لیگ قهرمانان نیز همین روند را دنبال کنند. بایرن‌مونیخ در برابر المپیاکو چندین مصدوم دارد آرین روبن، مارتینز، بن‌عطیه، باداشتوبر و فرانک ریبری بازیکنان مصدوم این تیم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار