سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد روسیه مخالف تغییر رژیم در سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین چهارشنبه در پاسخ به رئیس‌جمهور سابق فنلاند اعلام کرد سیاست‌های خارجی مسکو در قبال سوریه شامل تغییر رژیم این کشور نمی‌شود. وی افزود از زمان آغاز بحران سوریه، مسکو همواره بر این باور بوده که مسائل داخلی این کشور باید با تصمیم‌گیری مردمش حل شود.

سه‌شنبه "مارتی آهتیساری،" رئیس‌جمهور سابق فنلاند در مصاحبه ای با گاردین مدعی شد مسکو سال 2012 پیشنهاد برکناری تدریجی "بشار اسد،" رئیس‌جمهور سوریه را مطرح کرده؛ اما با مخالفت کشورهای غربی روبرو شده است. وی ادعا کرد مسکو حامی آغاز مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان سوری برای برکناری اسد بوده؛ اما کشورهای غربی این پیشنهاد را به این دلیل که حامی برکناری فوری اسد بودند، رد کردند.

جنگ داخلی سوریه از مارس 2011 (اسفند 1389)، با درگیری نیروهای دولتی و مخالفان سوری آغاز شد. در این مدت نیروهای وفادار به دولت بشار اسد مشغول مبارزه با گروه‌های افراطی مانند النصرت و داعش بوده‌اند. شماری از کشورهای غربی بارها حمایت خود را از شورشیان مخالف دولت اعلام کرده‌اند. این در حالیست که مسکو همواره بر قانونی بودن ریاست بشار اسد تاکید داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار