آثار اساتید خط نقاشی در فرهنگسرای رازی میزبان هنردوستان است.

اسحاق حنیفه، هنرمند پیشکسوت خط نقاشی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چند هفته پیش در دهه کرامت یک ورک شاپ نقاشی خط با حضور اساتید این رشته در فرهنگسرای رازی برگزار شد که آثار ارائه شده در آن ورک شاپ در قالب نمایشگاه در روزهای پایانی شهریور به نمایش در آمده است.

وی افزود: این آثار خط نقاشی روی بوم‌های 70×100 کار شد و تکنیک مورد استفاده مرکب رنگی روی بوم بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع کارها امام رضا (ع) و صفات والای آن امام بزرگوار بود که به عنوان نمونه من «شمس‌الشموس» و «غریب‌الغربا» را کار کردم.

حنیفه اظهار داشت: خوشنویسی هنرسرای روحانی است که به وسیله آیات جسمانی ظهور می‌کند. وقتی هنرمند نوشته‌ای را می‌نویسد که به ذات احدیت وابسته است، انرژی مضاعفی را در وجودش حس می‌کند و از آن مدد می‌گیرد و گویی با خلق اثر رسالت بندگی را به جا می‌آورد.

وی ادامه داد: با توجه به رشد تکنولوژی و وابستگی افراد به شبکه‌های اجتماعی، افراد کمتر به دیدن اصل تابلوهای هنری تمایل نشان می‌دهند که این خوب نیست؛ چرا که تماشای یک تابلو هنری از نزدیک و درک حس واقعی هنرمند هنگام خلق اثر می‌تواند برای هنرجویان بسیار مفید باشد.

وی گفت: خط نقاشی هنری است که خوشنویس باید پس از آشنایی با اصول مبانی هنرهای تجسمی و درک فضاسازی، حرکت و ریتم در آن گام بردارد، می‌توان خط نقاشی را نوعی درست‌نویسی حروف دانست.

گفتنی است؛ نمایشگاه «خورشید و ماه» از 22 تا 30 شهریور در فرهنگسرای رازی میزبان علاقه‌مندان است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.