مدیر کل ثبت احوال استان یزد با ارائه آمار مقایسه ای ازدواج استان با کشور از سال 1380 تا 1393 گفت : پایین ترین رتبه استان در سال 93 رقم خورده که جایگاهی بهتر از 25 کشور نداشته ایم .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سید محمد طباطبائی با اشاره به نرخ،  10 درصدی ازدواج در کشور گفت: این رقم در استان یزد 5/8 درصد برآورد شده و استان یزد را در سال جاری در جایگاه 23 کشور قرار داده است.

مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به افزایش 5 درصدی ازدواج‌های استان در سال جاری ، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ، 3هزار و 726 مورد ازدواج به ثبت رسیده و در سال گذشته نیز شاهد ثبت 8 هزار و 929 ازدواج بودیم .

وی افزود : بیشترین نرخ ازدواج در سال گذشته متعلق به شهرستان خاتم با نرخ 16 در هزار نفر و کمترین نرخ برای شهرستان اشکذر با نرخ 6 در هزار نفر بوده است .

مدیر کل ثبت احوال استان متوسط سن ازدواج در استان را برای مردان 27 سال و برای زنان 4/22 سال ذکر کرد و افزود : 82 درصد پسرها و 91 درصد دخترهائی که در سال گذشته متاهل شده اند کمتر از سی سال سن داشتند .

طباطبائی با اشاره به وضعیت سنی زوجین در هنگام ازدواج اعلام کرد : بیشترین تعداد ازدواج معادل 5/11 درصد ازدواج های ثبت شده در سال 93 مربوط به زوجینی بوده که هم سن هستند . همچنین در 45 درصد ازدواج ها نیز زوج نسبت به زوجه بین 1 تا 5 سال بزرگ تر است .

انتهای پیام/س
برچسب ها: ازدواج ، کاهش ، رتبه کشور ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.