تیم فوتبال نفت ایران با وجود شکست دور رفت در تهران مقابل الاهلی امارات امیدوار است با یک جرقه حماسه‌ای دیگر این بار در امارات خلق کند.

 نفت با یک جرقه امارات را به آتش می‌کشدبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال نفت تهران تنها نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در حالی از ساعت 20:55 چهارشنبه در ورزشگاه راشد آل مکتوم دبی به مصاف الاهلی امارات می‌رود که با توجه به شکست یک- صفر در دیدار رفت 2 تیم به اذعان بیشتر کارشناسان از شانس بالایی برای حضور در جمع 4 تیم نهایی این مسابقات و برگزاری فینال غرب آسیا برخوردار نیست.

اما ذات فوتبال ایرانی ثابت کرده تیم‌های ما بریا نتیجه گیری در دیدارهای این چنین مهم به نتایج گذشته توجهی ندارند و مانند دیدار ایران و استرالیا که همگان شانس تیم ملی را برای صعود به جام جهانی 1998 فرانسه صفر درصد می دانستند، برای خلق حماسه از تمام وجود مایه می‌گذارند.

از سوی دیگر وقتی به نیمکت تهران نگاه می‌اندازید، مردی را به عنوان سکان دار نیمکت زرد پوشان تهرانی می‌بینیم که خود یکی از عوامل خلق شب استثنایی تاریخ فوتبال ایران در ملبورن بوده است.

علیرضا منصوریان نیز می‌داند پیروزی در خانه الاهلی امارات تا چه اندازه دشوار است، اما اگر گوشه‌ای از خاطره دیدار ایران و استرالیا در اندیشه‌های سرمربی خوش فکر نفت باقی مانده باشد، می توان به درخشش این تیم مقابل شوالیه‌های دبی امیدوار ماند.

نفت تهران در دیدار رفت 2 تیم نیز مالک مطلق توپ و میدان بود اما شگرد همیشگی تیم های عربی در به هم ریختن روح و روان  حریفان سبب شد تمرکز بازیکنان نفت در چند لحظه از بازی به هم ریخته ولیما فوق ستاره برزیلی سرخ پوشان اماراتی، تک گل پیروزی را به ثمر رساند.

نفت در پنج بازی انجام داده خود در این فصل اکنون برای به دست نیاورده و در رتبه پانزدهم لیگ برتر ایران قرار دارد؛ اما شاگردان کاسمین اولاریو رومانیایی علاوه بر برد مقابل نفت در لیگ قهرمانان آسیا، در تنها دیدار خود در لیگ امارات با ثبت نتیجه عجیب هشت – یک برابر الفجیره در جایگاه پنجم لیگ چهارده تیمی این کشور قرار دارد.

منصوریان به مانند دیدار رفت از داشتن ایمان مبعلی طرح و مهندس حملات خود محروم است چرا که مصدومیت این بازیکن کماکان ادامه دار بوده و وی فرصت حضور برابر الاهلی را از دست داد.

اما الاهلی با جذب موسی سوو آقای گلاسبق لیگ فرانسه از فنر باغچه ترکیه قدرت خود را افزایش داده و سرمربی رومانیایی سرخ پوشان دبی با تکیه بر مربع خط حمله خود یعنی احمد خلیل، لیما، اورتون ریبیرو موسی سوو به پیروزی قاطع مقابل زرد پوشان تهرانی می‌اندیشد.

نفتی‌ها پس از تعطیلی یک روزه تمرینات خو به دلیل مشکلات مالی با مساعدت مسئولان وزارت باشگاه نفت تا حدودی به مطالبات خود رسیده و با انگیزه گرفتن از این عامل برای جدال سرنوشت ساز مقابل الاهلی خود را مهیا کردهاند.

بازیکنان نفت باید باید با حرفه‌ای گری در این دیدار از درگیر شدن با ضربه‌های روحی و روانی حریف خودداری کرده و اگر الاهلی مانند سنت فوتبال عربی به بازی دفاعی صدف روی آورده دست از تلاش و حمله به سوی دروازه حریف نکشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: امارات ، آتش ، الاهلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار