شاهرود یکی از قطب‌های اصلی تولید انگور در کشور است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حمیدرضا حسنی رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این جشنواره به منظور شکرگذاری به درگاه خداوند و معرفی آداب، سنن و چگونگی تولید مشتقات انگور و همچنین جاذبه های گردشگری شهرستان برگزار می شود.

 حسنی با اشاره به قابلیت های گردشگری در شهرستان شاهرود گفت: برگزاری این جشنواره به منظور توسعه این صنعت و مشارکت اداراه ها، نهادها و انجمن انگور شاهرود است.
 
دبیر کمیتۀ گردشگری شهرستان شاهرود تصریح کرد: اجرای آیین های سنتی، موسیقی محلی، طنز و شعر به لهجۀ شاهرودی و برپایی نمایشگاه ارقام انگور شاهرودی از برنامه های این جشنواره به شمار می رود.
 
حسنی با یادآوری اینکه شهرستان شاهرود یکی از قطب‌های اصلی تولید انگور در کشور است، اضافه کرد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند تولیدهای انگور شاهرود را به مردم سایر نقاط کشور به خوبی معرفی کند.
 
وی تصریح کرد: این جشنواره به همت انجمن انگور شاهرود، نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، شهرداری رودیان، اداره تعاون روستایی، صندوق توسعۀ کشاورزی، خانه کشاورز و با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری شاهرود برگزار می شود.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.