به منظور بررسی از روند فعالیت سیستم VFD که برای نخستین بار به همت متخصصان ایرانی در منطقه خوزستان راه اندازی و نصب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در این بازدید که هئیت مدیره و مدیران مناطق اصفهان ،شمال شرق ،خوزستان و معاونین فنی مناطق خوزستان، اصفهان و  معاون مخابراتی منطقه خوزستان  با چند تن از روسای  واحد ها حضور داشتند، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان اینکه این سیستم در سطح شرکت برای نخستین بار، در مرکز انتقال نفت شهید دهنوی (نظامیه) منطقه خوزستان راه اندازی شده است گفت :  امروزه لزوم استفاده و بهره برداری از تکنولوژی های روز دنیا در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در مراکز انتقال نفت یک امری حیاتی می باشد.

مهندس جعفری نسب در ادامه  با بیان اینکه  عملیات برق رسانی برای استارت الکترو موتور ها  با اجرایی شدن این سیستم (VFD)  به صورت فرکانسی و ملایم انجام می شود بیان داشت :  عملیات soft start   الکترو موتورها در مراکز انتقال نفت  به وسیله سیستم VFD(Variable   frequenc  drive) یک جهش مناسب در جهت کاهش مصرف انرژی ،کاهش دیماند برق و همچنین افزایش طول عمر الکترو موتورها است.
  
وی در ادامه راه اندازی و استفاده این سیستم در منطقه خوزستان  را مثبت ارزیابی کرد و افزود :  به همت و تلاش کلیه مدیران ،معاونین ،کارکنان  شرکت و با بهره گیری از متخصصان کشورمان می توانیم در آینده ای نزدیک شاهد تجهیز کلیه مراکز انتقال نفت به این سیستم ((VFD  باشیم.

مدیر منطقه خوزستان مهندس کیهان پور هم در این بازدید گفت : با راه اندازی این سیستم، استارت الکترو موتور های 6 کیلو وات ،2/1 مگاوات  بدون نیاز به جریان راه اندازی (7 برابر جریان نامی ) صورت می گیرد به طوری که دستگاه از صفر جریان نامی تا حداکثر جریان نامی قابل کنترل می باشد. کیهان پور خاطر نشان کرد: در صورت بهرمندی و تجهیز تمامی مراکز انتقال نفت به سیستمVFD  دیگر نیازی به سیستم های کنترل ولو در مراکز انتقال نفت نخواهد بود.

در پایان لازم به ذکر است که سیستم VFD مجهز به تکنولوژی روز دنیا و به همت شرکت برنا الکترونیک و  همکاری مسئولین شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با هزینه ای حدود 50 درصد نمونه مشابه خارجی طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.