کاریکاتور مطبوعات با وجود جوانان مستعد در کشور در حال از بین رفتن است.

مازیار بیژنی کاریکاتوریست کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: این کتاب از مجموعه‌ تحقیقات تاریخی با رویکرد طنز است که محمد صادق کوشکی زحمت نویسندگی آن را بر عهده داشته است و با همت موسسه خاکریز اندیشه و به وسیله انتشارات خیزش نو منتشر شده است.

وی بیان کرد: کار تصویر سازی این کتاب طنز که در قالب کاریکاتور است، در حدود 6 ماه طول کشید و من با کشیدن این کاریکاتورها تاریخ سیاه آمریکا را در کنار نوشته‌های محمد صادق کوشکی به خوانندگان نشان دادم.

این نویسنده افزود: این تصویرگر کاریکاتورهای تاریخ گذشته و تاریخ معاصر آمریکا در جهان ایران را به تصویر کشیده و به طور کلی این کار یک سبک جدید در زمینه‌ چاپ آثار طنز است. نوع کاریکاتورهای من مستقل نیست و بر طبق مقتضیات زمان و هم چنین نوع متن به کار رفته در کتاب تصویرها را انتخاب کردم.

وی اظهار داشت: جایگاه کاریکاتور در مطبوعات نامناسب است و اگر کاریکاتور در مجله‌ها نباشد، این رشته به زودی به دست فراموشی سپرده می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: کاریکاتور به خاطر تصویرش تاثیری مستقیم و اثر گذار روی خوانندگان می‌گذارد و کشورمان از وجود جوانان مستعدی در زمینه کاریکاتور سود می‌برند و باید پایه این رشته ساماندهی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.