نیروهای امنیتی ترکیه صدها نفر را که عمدتا سوری بودند، در مرز بین ترکیه و یونان متوقف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیروهای امنیتی ترکیه سه شنبه صدها نفر را که عمدتا سوری بودند، در مرز بین ترکیه و یونان که دروازه ورودی به اتحادیه اروپا محسوب می شود،‌ متوقف کردند.

ژاندامری ترکیه موانعی را در نزدیکی شهر ادرین در حدود 100 کیلومتری مرز یونان و در حدود 230 کیلومتری غرب استانبول،‌ ایجاد کرد.

ترکیه بیشترین شمار آوارگان سوری را که حدود دو میلیون نفر برآورد می شوند در خود جا داده است، اما دشواری های شرایط زندگی و فقدان کار به خروج این آوارگان به یونان و اروپا و غالبا به بهای سفرهای پرخطر از دریای اژه منجر می شود.

شریف 27 ساله که اصالتا از قامشلی سوریه است، گفت: ما اینجا (‌ترکیه) کاری پیدا نمی کنیم. ما شنیده ایم که می گویند زندگی در اروپا بسیار بهتر است.
وی افزود: پس از مشاهده این همه افراد که در دریا جان خود را از دست می دهند، ‌ما تصمیم گرفته ایم راه زمینی را بیازماییم.

‌بنابر اعلام کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد، ‌شمار آوارگان سوری در ترکیه از ژوئن (خرداد-تیر) 200 هزار نفر افزایش یافته است و این درحالی است که در طول سه ماه گذشته این رقم فقط 14 هزار نفر افزایش یافته بود. شمار آوارگان در عراق و لبنان در مقابل کم شده است.

براساس آمارهای کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد، 428 هزار و 735 نفر از آغاز بحران سوریه در مارس (اسفند-فروردین) 2011 در 37 کشور اروپایی درخواست پناهندگی کرده اند.

شمار این تقاضاها در طول تابستان افزایش یافته و به 60 هزار نفر در ژوئیه (تیر-مرداد) رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار