با گذشت دو روز از وزش توفان شدید شن، هوای سیستان همچنان نا سالم است به طوری که امروز به تنهایی به ۱۰۶۵ نفر در روستاهای اسماعیل علی، ترتبی، دهمرده، تخته پل و سیاتک امداد رسانی شد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی بازگشت مهمان ناخوانده به سیستان باز هم زندگی را بر مردم تلخ کرد و گرد و غبار برخواسته از کف هامون خشکیده بار دیگر ریه ها و چشم های مردم را مورد هجوم قرار داد، عده ای در منازل حبس شدند و عده ای نیز به سبب بیماری های چشمی و ریوی رهسپار بیمارستان.

روز گذشته بود که هلال احمر اعلام کرد که به ۱۰۱۵ نفر از مردمان دیار هامون امداد رسانی کرده است و برای حفظ سلامتی آنان و در امان ماندن از توفان دو هزار ماسک و ۲۰۳ سبد غذایی بین مردم توفان زده چهار روستای زابل توزیع شد.

امروز نیز شرایط جوی در شرایط ناسالم قرار داشت و غلظت گرد و غبار نفس تنگی و سرفه های بیشماری به مردم تحمیل می کرد.

هلال احمر به ۱۰۶۵ سیستانی امداد رسانی کرد

مرکز اطلاع رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: بر اثر توفان امروز که همچنان با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در منطقه ادامه دارد و امروز تا کنون به هزار و ۶۵ نفر از مردم چهار روستای اسماعیل علی، تربتی، دهمرده، تخته پل و سیاتک شهرستان هیرمند سیستان امداد رسانی شد.

بر اساس این اطلاعیه آمده است: همچنین دو هزار و ۲۵ ماسک و ۱۵۵ بسته مواد غذایی امروز بین مردم توفان زده چهار روستای شهرستان هیرمند منطقه سیستان توزیع شده است.

هوای سیستان همچنان ناسالم است

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اثر شدت وزش توفان شن و غلظت گرد و غبار موجود در هوای، هوای سیستان همچنان ناسالم است.

مرتضی فرجی افزود: با توجه به وزش باد شدید در منطقه سیستان و غلظت بالای گرد و غبار، شعاع دید امروز در شهرستان زهک به ۴۰۰ متر رسید.

وی پیش بینی کرد که از فردا تا پایان هفته از شدت باد در منطقه کاسته می شود اما مجدا از اوایل هفته آینده همین شرایط برای شمال استان پیش بینی می شود.

تمامی محورهای اصلی و فرعی سیستان باز است

فرماندهی پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان اعلام کرد که اکنون تردد در کلیه محورهای اصلی و فرعی منطقه سیستان باز است اما در برخی محورها به کندی است، تیم های پلیس راه در محورها مستقر هستند به محض افزایش میزان غلظت گرد و غبار و کاهش شعاع دید به منظور حفظ سلامت مردم تدابیر لازم اندیشیده می شود از طریق رسانه های به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع :مهر

انتهای پیام/
برچسب ها: هواشناسی ، سیستان ، زابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.