رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قزوین، از نصب و راه اندازی چراغ های راهنمایی هوشمند با عملکرد جدید برای نخستین در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سرهنگ محمدرضا محمدی  افزود: تغییر وضعیت در عملکرد چراغ های راهنمایی براساس ماده 22 صورتجلسه شماره 117 شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور انجام شده و چراغ های جدید سالیان طولانی است که در کشورهای بزرگ دنیا و به خصوص اروپا کاربردی شده اند.

وی با اشاره به اینکه چراغ های راهنمایی فعلی سه زمانه بوده تاکید کرد: در چراغ های جدید و به منظور کاهش زمان تاخیر، قبل از سبز شدن چراغ، چراغ زرد همزمان با چراغ قرمز به مدت سه ثانیه روشن می شود و این زمان به رانندگانی که در پشت چراغ قرمز قرار دارند خبر روشن شدن چراغ سبز را می دهد.

سرهنگ محمدی یادآور شد: این حالت فرصت کافی برای تغییر دنده و حرکت خودرو را به رانندگانی که وسایل نقلیه خود را با کمک گیربکس دستی متوقف ساخته اند را در مدت سه ثانیه می دهد.

به گفته رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قزوین، نصب چراغ های جدید راهنمایی به منظور ارتقای وضعیت عبور و مرور و نیز بهره گیری از دانش روز در کنترل و هدایت ترافیک را فراهم می سازد.

این مسوول انتظامی اضافه کرد: در حال حاضر چراغ راهنمایی هوشمند با عملکرد جدید در چهارراه عمران قزوین به عنوان آزمایشی نصب و بزودی و با همکاری سازمان ترافیک شهرداری قزوین تمامی تقاطع های شهر به آن مجهز خواهند شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.