دکتر محمد عبدالهی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران طی حکمی از سوی معاون آموزشی وزارت بهداشت به عنوان دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر باقر لاریجانی در این حکم با اشاره به اهمیت آموزش در نظام سلامت و نقش آن در توسعه کشور، بر لزوم گسترش نگاه تحولی به حیطه های مختلف آموزشی از جمله آموزش داروسازی مبتنی بر نیازهای ملی و با رویکردی آینده نگارانه تاکید کرد.

لاریجانی طی این حکم تلاش در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه از طریق بازنگری در برنامه های درسی و آموزش های رایج دانشكده های داروسازی در تمامی مقاطع، كوشش مستمر در جلب همكاری های بین بخشی در وزارت بهداشت و جلب همكاری های موثر اعضای بوردهای تخصصی را از جمله اهداف دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی بیان کرد. 

وی همچنین استفاده فراگیر از ظرفیت همه اعضای هیات علمی داروسازی در ارتقاء كیفی آموزش و تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه داروسازی کشور و جلب همكاری واحدهای ذیربط و برنامه ریزی برای تامین نیاز كشور بخصوص در مناطق كمتر برخوردار را از اهم وظایف این دبیرخانه برشمرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم تقویت نقش دانشكده های داروسازی در ارائه خدمات به جامعه، برنامه­ ریزی در جهت تامین هیات علمی مورد نیاز دانشکده های داروسازی و نظارت بر ایفای تعهدات دانش­ آموختگان رشته­ های تخصصی داروسازی را از نکات قابل توجه در ارتقاء ‌کیفی و کمی رشته داروسازی در کشور برشمرد.

لاریجانی ارتقاء كیفی آزمون های داروسازی در مقاطع مختلف را از امور مهم در تحول آموزش داروسازی برشمرد و بر بروزرسانی و كارآمدسازی استانداردهای اعتباربخشی برنامه­ ای و موسسه­ ای و همچنین تمرکز زدایی امور مرتبط با رشته داروسازی تاکید کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توسعه همكاریهای بین الملل از طریق بسترسازی برای جذب فراگیر از كشورهای خارجی، طراحی برنامه آموزشی مشترک و شناساندن مدارک دانش آموختگان در سایر كشورها را از دیگر امور مرتبط با دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی برشمرد.

دکتر محمد عبدالهی استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از پژوهشگران برجسته کشور در زمینه علوم دارویی است. وی دانشمند برگزیده آکادمی علوم جهان اسلام در سال ۲۰۰۵ و برنده چند جایزه از جشنواره های مختلف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار