معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان گفت: امسال هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی استان همدان ریز کشت کلزا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرام پرورش در جلسه ترویج و توسعه کشت کلزا،با رویکرد وگرایش به سمت مصرف کود های آلی و تولیدمحصولات گفت: تا کنون از این مزارع 2 هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی با بیان اینکه در چشم انداز سازمان جهاد کشاورزی استان همدان قرار است سال آینده با تو.جه به کم اب بر بودن این محصول 10 هزار هکتار زیر کشت کلزا برود افزود: برای سال آینده پیش بینی می شود 26 هزار تن از این محصول برداشت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کشت کلزا ازنظر صرفه‌ اقتصادی اضافه می کند: علاوه بر اینکه کاشت این محصول برای کشور اهمیت دارد زمینه افزایش سود سرانه هم فراهم می‌شود و کشت کلزا به کشت کم‌آب‌ بر معروف است، بنابراین مشکل چندانی در تامین آب برای آبیاری این محصول وجود ندارد.

وی ادامه داد: دانه های روغنی از محصول با ارزش بخش کشاورزی به شمار می رود که به عنوان محصول مورد نیاز صنعت روغن کشور نقش اساسی را ایفا می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: در استان همدان دانه های روغنی به عنوان گیاهی صنعتی ،به علت کاربرد های فراوان در تغذیه انسان و کنجاله آن در تغذیه دام وطیور و مصرف های مختلف صنعتی از جایگاه ویژه ای محصولات کشاورزی برخوردار است.

پرورش به ریز دانه بودن دانه های روغنی کلزا اشاره کرد و افزود: دانه های روغنی کلزا بیشتر مکانیزه و نیمه مکانیزه کشت می شود و برداشت بصورت مکانیزه است.

وی با بیان اینکه کشت کلزا فرصتی برای رونق کشاورزی همدان است، اظهار داشت: پارسال هر کیلو کلزا در استان 2 هزار و 200 تومان خرید تضمینی شد و امسال هم قیمت خرید تضمینی مهرماه اعلام می شود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: همدان ، کشت ، کلزا ، زمین ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.