عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رد برجام از سوی کنگره آمریکا سناریویی برای کسب امتیازهای بیشتر از کشورمان است.

ظ"محمد حسن آصفری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به اظهارات ضد ایرانی "جان کربی"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه فعالیت‌های شوم ایران پابرجا خواهد بود، گفت: تحت هیچ شرایطی نباید از کنار این اظهارات منفی و ضد ایرانی گذشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بسیاری از افراد در داخل کشور تصور می‌کردند که آمریکا دست از زیاده‌خواهی‌ها و خصومت‌هایش علیه ایران برمی‌دارد اظهار داشت: در پاسخ به این افراد باید گفت آمریکا به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی دست از افزون طلبی‌هایش در برابر ایران بر نمی‌دارد.

وی به انتقاد برخی دیپلمات‌های کشورمان پرداخت و گفت: برخی مقامات سیاسی کشورمان معتقدند که باید از کنار اظهارات ضد ایرانی و مغرضانه مقامات غربی گذشت و آن‌ها را نادیده گرفت و برای تبرئه مقامات آمریکا از این مواضع کینه توزانه می‌گویند این حرف‌ها فقط خوراک داخلی دارد.

نماینده اراک و کمیجان با اشاره به اینکه بسیاری از کارشناسان و سیاست مداران معتقد بودند با توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 آمریکا دست از تحریم‌هایش علیه کشورمان بر‌می‌دارد و به ما چراغ سبز نشان می‌دهد اظهار داشت: به این مسئله هیچگاه اعتقاد نداشتم و باید توجه داشته باشیم که تا زمانی که خودمان را از ابعاد مختلفی چون سیاسی و یا اقتصادی مقاوم نکنیم، آمریکا دست از زیاده خواهی‌هایش بر نمی‌دارد.

آصفری افزود: تنها راه مقابله با کشورهایی که از این طریق در پی فشار آوردن به کشورمان هستند این است که به داشته‌های خودمان تکیه کنیم و با اجرای "سیاست اقتصاد مقاومتی" این تحریم‌ها را ناکارآمد سازیم.

وی با اشاره به رد برجام از سوی نمایندگان کنگره آمریکا گفت: در این قضیه شکی نیست که "باراک اوباما" با نمایندگان کنگره هماهنگ است و ایجاد این سناریو برای کسب امتیازهای بیشتر از کشورمان است و با راه انداختن این بازی سیاسی می‌خواهند ایران بدون بررسی مفاد برجام و بی چون و چرا نظر مثبت خود را درباره این توافق نامه اعلام کند.

آصفری با بیان اینکه در برابر مواضع منفی و مغرضانه آمریکا باید مقابله به مثل کرد، اظهار داشت: هرگاه ما در برابر زیاده خواهی‌های آمریکایی‌ها کوتاه آمدیم آن‌ها یک گام جلوتر برداشتند اما هرگاه که در مقابلشان ایستادگی کردیم عقب نشینی کردند پس ضروری است که در مقابل این برخوردهای کینه جویانه مانند خودشان رفتار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار