او یکی از محبوب ترین نماد ها و لیدرهایی است که زمان و مکان ندارد. در سال 2003، پوستر بابوچان در مسابقات چاپ شد. تصویر خندان او نه تنها در تمام صفحات اینترنتی پخش تلویزیونی ژاپن (فوجی تیوی)، بلکه روی صفحه مربوط به جام جهانی در FIVB نیز دیده می شد.
این توپ گرد متحرک و دوست داشتنی با چشمان درخشان و دست و پاهای خاص خود هنوز هم یکه تاز بازار تجاری این رقابت های چهار ساله است. بابوچان یک نشان تجاری نمادین در ژاپن است و از او حرکاتی کلاسیک هم در کنار زمین و هم درفرم عروسکی آن در حوزه والیبال مانند سرویس، توپگیری، دریافت، آبشار و دفاع روی تور، شاهد هستیم.
شکل ظاهری بابوچان چابک، پرانرژی و همیشه دوست داشتنی کمی از زمان حضورش در دهه 1970 تغییر کرده و تا سال 2003 توانست جایگاه واقعی خود را به عنوان نماد نمایشی رقابت های جام جهانی پیدا کند. در واقع، با معرفی این موجود فنری در دوران طلایی والیبال ژاپن شهرتی فراتر از یک والیبالیست واقعی نصیب او شده است.
این نماد و عروسک دوست داشتنی به نماد همیشگی جام جهانی والیبال در ژاپن تبدیل شده است و اکنون در مسابقات امسال نیز این نماد در همه پوستر ها و فضاهای گرافیکی وجود دارد و عروسک هایی در سایز های مختلف از ان جهت علاقمندان در معرض فروش قرار گرفته است و در پایان هر بازی به بهترین بازیکن یکی از این عروسک ها را جایزه می دهند.
اولین دوره رقابتهای جام جهانی در بخش مردان در سال 1965 در ورشو برگزار شد. از آن به بعد به جز سال 1973، این رقابت های مهم هر چهار سال یکبار برپا شد، اما در سال 1973، برگزاری این مسابقات در مونتویدو (یکی از شهرهای جنوبی اروگوئه) برگزار نشد. این رقابت ها در بخش زنان درست در سال 1973 کلید خورد. در سال 1991، تقویم بین المللی این رقابت ها طوری طراحی شد که این مسابقات چهارساله درست یک سال قبل از رقابت های المپیک برگزار شود. از آن به بعد، این رقابت ها به نوعی انتخابی المپیک محسوب می شد. میزبان این رقابت ها هم به دلیل حضور خوب اسپانسرها، پوشش خبری و طرفدارن مشتاق به ژاپن تعلق گرفت تا زمینه برگزاری هر چه باشکوه تر این رقابت حساس فراهم شود.