پوسیدگی دندان سهم زیادی در بحث بهداشت دارد که باید به آن توجه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مسئول شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اجرای طرح‌های عملیاتی بهداشت در سطح شهرستان، گفت:پوسیدگی دندان سهم زیادی در بحث بهداشت دارد که باید به آن توجه کرد.

حمزه قاسمی آماری از وضعیت معاینات مناطق شهری آمل ارائه کرد و افزود: دانش آموزان مقاطع ابتدایی 94/5 درصد، راهنمایی 83 درصد، متوسطه 85 درصد و مناطق روستایی در مقطع ابتدایی 99 درصد، راهنمایی 95/5 درصد و دبیرستان 90 درصد توسط پزشک معاینه شدند که برنامه‌ریزی داریم در سال 94 و 95 این معاینات پزشکی در سطح مدارس را به 100 درصد برسانیم.

وی در ادامه تغذیه مناسب دانش آموزان را عامل مخاطره‌آمیز حوزه سلامت دانست و تاکید کرد: تغذیه نامناسب، به همراه خود بیماری‌های مختلفی دارد که باعث مرگ و میر می‌شود پس باید بهداشت و تغذیه سالم را تبلیغات و آموزش دهیم تا این سیکل ادامه‌دار بشکند.

قاسمی، بیماری‌های واگیردار را از مهمترین بیماری‌ها در سطح استان مازندران عنوان کرد و متذکر شد: اصلاح سبک و شیوه زندگی برای دانش آموزان، تشکیل بسیج اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت بهداشت و ورزش کردن از ابزارهای جلوگیری از بیماری‌های واگیر دار در بین دانش آموزان است.

در ادامه جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش آمل به تعامل خوب این اداره با شبکه بهداشت اشاره کرد و گفت: ما باید ابتدا آسیب‌های اجتماعی را در سطح مدارس شناسایی و برای جلوگیری از نفوذ این آسیب‌ها به دانش آموزان برنامه‌ریزی کنیم.

محمد نسب در پایان راهکار کاهش معظلات جامع را فرهنگ‌سازی در مدارس دانست و تاکید کرد: اگر در مدارس فرهنگ‌سازی و مشاوره اجتماعی، اخلاقی و بهداشتی درست انجام شود بسیاری از معضلات جامعه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.