حداد عادل با حضور در برنامه خندوانه گفت: ما به پیتزا نگفتیم دراز لقمه، نمی دانم کدام حرام لقمه ای این را گفته است. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان حداد عادل با حضور در برنامه خندوانه گفت: ما به پیتزا نگفتیم دراز لقمه، نمی دانم کدام حرام لقمه ای این را گفته است.
 
 رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در برنامه خندوانه گفت: غات مثل کفش تازه هستند که ممکن است در آغاز پای آدم را بزند ولی اگر مردم کمی صبر داشته باشند و از آن استفاده کنند کلمات رفته رفته جا می‌افتد.
 
در این برنامه «جناب خان» شخصیت عروسکی جنوبی برنامه نیز شرکت داشت با حدادعادل شوخی کرد.
 
وی گفت: یک لغت دیگر کابل است که فرهنگستان به جای آن گفته بافه، من هم از این به بعد می‌خواهم به جای می‌بافمت بگویم می‌کابلمت.
 
حداد اظهار داشت:  این لغات مثل کش لقمه، گرد لقمه و دراز لقمه را برای فرهنگستان ساخته‌اند. مردم دوست دارند با فرهنگستان شوخی کنند و اگر با این کار خوشحال می‌شوند ما هم خوشحالیم ولی توجه داشته باشید که این لغات را ما نساخته‌ایم.
 
وی افزود: یک زمانی در فرهنگستان به من گفتند می‌گویند این واژه‌ها را ما می‌سازیم، من گفتم ما که نگفتیم کش لقمه، دراز لقمه و … معلوم نیست کدام حرام لقمه‌ای اینها را گفته است.
 
جناب خان در پاسخ به این اظهارات حداد گفت: ما هم از یک حرام‌لقمه‌ای شنیدیم.

منبع: انتخاب
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.