مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از احداث ۱۶۴ کلاس درس از مهر ماه سال 93 تا 94 در قالی 23 پروژه در این استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

در مهر ماه دانش آموزان استان سمنان در 164 کلاس درس جدید درس می خوانند.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: 9 طرح مدرسه ابتدایی، سه مدرسه متوسطه دوم، سه مدرسه متوسطه اول، یک هنرستان، یک زمین چمن مصنوعی در آرادان، چهار طرح توسعه کلاسی، یک نمازخانه، یک واحد سرویس بهداشتی و تکمیل آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان توسط اداره کل نوسازی این استان تکمیل و تحویل شده است.

دربانیان با اشاره به اینکه این تعداد پروژه شامل ایجاد بیش از 28 هزار و 500 متر مربع فضای آموزشی بوده است گفت: در این پروژه‌ها همچنین بیش از 35 هزار متر مربع نیز محوطه سازی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مدارس احداث شده از مهر سال گذشته تا آغاز سال تحصیلی امسال شامل 9 مدرسه ابتدایی، سه مدرسه در مقطع متوسطه اول، دو مدرسه در مقطع متوسطه دوم و یک هنرستان است که از ابتدای مهر ماه امسال زیر بار دانش‌آموز می‌رود.

به گفته دربانیان اجرای بیش از دو هزار و 593 متر طول دیوار کشی نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای به بهره برداری رسیدن این پروژه‌ها در استان سمنان بوده است.

وی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای اتمام این تعداد پروژه بیش از 210 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و نیز مشارکت خیران هزینه شده است.


دربانیان با اشاره به اجرای استانداردسازی سامانه گرمایشی فضاهای آموزشی در استان سمنان، خاطرنشان کرد: از مهرماه 93 تاکنون 89 طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی شامل 504 کلاس درس با 40 میلیارد ریال اعتبار انجام شدند.

وی با تاکید بر جمع آوری بخاری های نفتی و گازی از کلاس ها، تاکید کرد: استفاده از حرارت مرکزی، سپس پکیج و سامانه رادیاتوری، به ترتیب، اولویت های استانداردسازی سامانه گرمایشی فضاهای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان طبق اعلام آموزش و پرورش استان سمنان، اضافه کرد: 194 مدرسه در این استان فاقد سامانه گرمایشی است که 42 درصد از این فضاهای آموزشی شهری هستند و امیدواریم امسال استانداردسازی تمام این مدارس با تخصیص 60 میلیارد ریال اعتبار میسر شود که به این ترتیب، امسال تمام سامانه های گرمایشی مدارس ابتدایی استان سمنان استانداردسازی می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان از احداث مدرسه ابتدایی 12 کلاسه با تخصیص اعتبار 10 میلیارد ریالی برای دانش آموزان اتباع افغان در سمنان، از سوی کمیساری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خبر داد.

787 فضای آموزشی برای حدود 105 هزار دانش آموز در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.