معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از صعود ۹۰ نفر از جانبازان قطع عضو استان به قله ۳۷۵۰ متری رُنج سپیدان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیّد علی محمدی از صعود 90 نفر از جانبازان قطع عضو استان فارس به قله 3 هزار و 750 متری رُنج در شهرستان سپیدان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبرداد و اظهار داشت: این صعود دومین صعود سراسری جانبازان قطع عضو استان فارس است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نخستین صعود جانبازان قطع عضو استان فارس به قله دل شهرستان اقلید انجام شد افزود: امسال این برنامه از تاریخ 26 شهریور ماه تا 27 شهریور ماه صورت می‌گیرد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به برخی برنامه‌هایی که در حاشیه این صعود انجام می‌شود خاطرنشان کرد: 90 نفر از جانبازان قطع عضو استان فارس در آیینی ویژه با حضور استاندار فارس و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ساعت 11 روز پنج‌شنبه 26 شهریورماه از محل اردوگاه فرهنگی ورزشی ایثار در بلوار امیرکبیر شیراز به سمت شهرستان سپیدان بدرقه می‌‌شوند.

محمدی با بیان اینکه جانبازان در مراسم غبارروبی گلزار شهدای سپیدان با حضور مدیران استانی و مسئولان بنیاد شهید این شهرستان شرکت می‌کنند تا در هفته دفاع مقدس بیعتی با شهیدان انجام شود تصریح کرد: پس از این آیین ساعت 21 جلسه توجیهی برای جانبازان تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه صعود جانبازان صبح جمعه 27 شهریور ماه پس از نماز صبح آغاز می‌شود بیان کرد: جانبازان به دامنه کوه منتقل شده و برنامه صعود را انجام می‌دهند و پیش‌بینی می‌‌شود تا ساعت 14 این برنامه انجام شود و در نهایت تا عصر جمعه جانبازان به شهرستان‌های خود باز می‌گردند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با بیان اینکه از سال گذشته برای برگزاری مداوم و هر ساله این صعود توسط جانبازان استان در هفته دفاع مقدس برنامه‌‌ریزی شده است عنوان کرد: استان فارس جزو یکی دو استان کشور است که این برنامه را اجرا می‌کند.

محمدی با اشاره به حضور فعال جانبازان استان فارس در دوران دفاع مقدس، هدف اصلی از برگزاری این برنامه توسط جانبازانی که نشانه‌ها و یادگارهایی از آن دوران در اعضا و جوارح خود دارند را نشان دادن توانمندی‌های جانبازان دانست و گفت: در زمان کنونی که بیشتر جوانان و نوجوانان به استفاده از رایانه روی آورده و به سمت کم‌تحرکی و کاسته شدن فعالیت‌های ورزشی می‌روند جانبازان ما با وجود محدودیت‌های جسمی با عزم و اراده به قله‌ای 3 هزار و 750 متری صعود می‌کنند و در این دوره نیز می‌توانند به عنوان الگوهایی خوب و مناسب به جوانان کشور معرفی شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار