مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هدف از فعالیت خانه های مسافر را ساماندهی، استانداردسازی و تامین نیاز مسافران و شرایط آنها عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه هدف از فعالیت خانه های مسافر ساماندهی، استانداردسازی و تامین نیاز مسافران و شرایط آنهاست، گفت: تا کنون حدود یک هزار و500 خانه مسافر در سطح کلانشهر مذهبی مشهد شناسایی وساماندهی شده اند.

حسین زارع صفت افزود: بر اساس پیش بینی ها بیش از سه هزار خانه مسافر در این شهر فعالیت دارند که تا کنون حدود نیمی از این تعداد شناسایی، ساماندهی و دارای پروانه موقت فعالیت شده اند.

وی اداره کل متبوعش را متولی صدور مجوز برای یک واحد اقامتی دانست و بر استفاده مسافران از واحدهای اقامتی دارای مجوز تاکید کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان استفاده از واحدهای اقامتی دارای مجوز را ضامن تامین امنیت و سلامت مسافران برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه 51درصد واحدهای اقامتی کشور در مشهد است و در بخش واحدهای اقامتی از تنوع و تعدد فراوانی برخوردار است، لذا زائران و مسافران باهر توان اقتصادی، امکان سفر و اقامت در این شهر را دارند.

زارع صفت تقویت نظارت بر روند خدمات دهی را از اولویتهای این اداره کل عنوان کرد و افزود: تابستان امسال با هماهنگی و همکاری اتحادیه ها و سازمانهای مختلف طرح تشدید نظارت بر واحدهای اقامتی در ایام موج دوم سفرهای تابستانی بخوبی و با قوت اجرا گردید.

خراسان رضوی دارای هزار و 700 واحد تاسیسات گردشگری است که یک هزار و 221 واحد از این تعداد را واحدهای اقامتی رسمی(دائمی) شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر تشکیل می دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.