سمنان؛

مبارزه با آفت ملخ در سطح ۴۰۵۶ هکتار اراضی استان سمنان انجام شد

در این بین ۳۹۷ هکتار اراضی در شاهرود، سمنان ۳۶۰، آرادان ۱۵۰، مهدیشهر ۱۳۰، گرمسار ۱۰۰ و سرخه نیز ۸۰ هکتار با آفت ملخ مبارزه شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پایان  عملیات مبارزه با آفت ملخ  در کانون  و حاشیه  مزارع و باغ های استان سمنان خبر داد و افزود: با اتمام عملیات مبارزه با ملخ، امسال کار مبارزه در سطح چهار هزار و ۵۶ هکتار  با این  آفت انجام شد.

مشیریان تصریح کرد: مبارزه با ملخ در امسال از نیمه دوم اردیبهشت شروع شد و در  شهرستان های دامغان  با یک هزار و ۵۸۹ هکتار و میامی یک هزار و ۲۵۰ هکتار بیشترین مبارزه  انجام  شد. 

 مشیریان بیان کرد: مبارزه با ملخ در سال جاری با سه شیوه طعمه پاشی، محلول پاشی با سمپاش توربولاینر پشت وانتی و سمپاش  معمولی و شیوه ULV ( سمپاشی با سم خالص) با انواع  ملخ  بومی، بادمجانی، ایتالیایی و مراکشی انجام شد.

 وی در پایان یادآوری شد: با توجه به تشکیل و حضور به موقع  اکیپ های حفظ نباتات و مبارزه  دقیق در کانون ملخ ها و حاشیه کانون تا قبل از رسیدن آفت به مزارع و باغ ها، خسارتی از این آفت به مزارع و باغ ها گزارش نشد.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.