همدان؛

کار کلیشه‌ ها به ضعف تئاتر دامن می‌زنند

یک کارگردان تئاتر کودک ونوجوان با بیان اینکه متاسفانه تئاتر کودک و نوجوان در کشور هنوز برخی کلیشه ها را دنبال می کند، گفت: استفاده از کلیشه ها از عوامل ضعف تئاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا ناصحی که با نمایش «آب و دیگران» به بخش مسابقه نوجوان در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان راه یافته، اظهار کرد: این نمایش بی آبی جهان و خشکسالی را به زبان ساده مطرح می کند.

ناصحی در مورد نمایش گفت: در این نمایش شخصیت داستان به دنبال آب برای گلدان خود می گردد که بالاخره بعد از جستجوی زیاد با دعای باران، آب فراهم می شود.

وی هدف نمایش «آب و دیگران» را صرفه جویی در آب و نگهداری آب عنوان کرد و افزود: در واقع این نمایش احساس نبود آب را در جهان القا می کند.

این کارگردان در خصوص وضعیت تئاتر کودک و نوجوان در کشور اظهار کرد: متاسفانه تئاتر کودک و نوجوان در کشور هنوز برخی کلیشه ها را دنبال و همان شیوه ها و روش های قدیمی را اجرا می کند و این درحالی است که تئاتر جهان به سمت دیگری حرکت می کند.

ناصحی با بیان اینکه در نمایش «آب و دیگران» کلیشه ها کنار گذاشته شده است، عنوان کرد: این نمایش به شیوه شخصی و به صورت تجربی کار شده است.

وی ادامه داد: اینکه تئاتر در دل مردم جا پیدا کند، به نحوه و شیوه اجرا برمیگردد و در واقع نحوه اجرای نمایش از عوامل تاثیر گذار برای جذب مخاطب است.

ناصحی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی بر این تصورند که در کار کودک و نوجوان نیاز به توجه زیاد نیست در حالیکه این تفکر غلط است و جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تنها جایی است که می تواند منبع آموزشی برای تئاتر کودک ونوجوان باشد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: همدان ، کلیشه ، تئاتر ، ضعف ، دامن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.