حجم کل کالاهای ترانزیتی نفتی و غیرنفتی از این مسیر 51 درصد کل ترانزیت عبوری از کشور طی 5 ماهه ابتدای امسال را تشکیل می‌دهد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طی 5 ماهه ابتدای امسال، بیشترین حجم کالاهای ترانزیتی کشور اعم از نفت و غیر نفتی از مسیر جاده به دریا ترانزیت شده است.

حجم کل کالاهای ترانزیتی نفتی و غیرنفتی از این مسیر دو میلیون و 703 هزار و 363 تن بود که 51.4 درصد از کل ترانزیت انجام شده طی این مدت را تشکیل می‌دهد.

همچنین گزارش مرکز فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای حاکی از آن است که بیشترین حجم کالاهای نفتی ترانزیت شده از مرزهای جاده‌ای کشور با روش جاده به دریا و بیشترین کالاهای غیرنفتی ترانزیت شده از مرزهای جاده‌ای کشور به روش دریا به جاده ترانزیت شده است.

طی 5 ماهه ابتدای امسال، دو میلیون و 354 هزار و 848 تن کالای نفتی از طریق جاده به دریا از مرزهای جاده‌ای کشور ترانزیت شده است. بعد از این مسیر، مسیرهای دریا به جاده، جاده به جاده و دریا- جاده – دریا پرترافیک‌تذرین مسیرهای ترانزیتی برای عبور کالاهای نفتی بودند.

همچنین طی این مدت یک میلیون و 51 هزار و562 تن کالای غیر نفتی نیز از مسیر در یا به جاده از مرزهای جاده‌ای کشور ترانزیت شده است. مسیرهای جاده به جاده، جاده به دریا و دریا- جاده – دریا مسیرهای پرترافیک بعدی برا یترانزیت کالاهای غیر نفتی بوده‌اند.

گفتنی است، طی 5 ماهه ابتدای امسال حدود  5255 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است. دو میلیون و 613 هزار و 480 تن از کالاهای ترانزیت شده از مرزهای جاده‌ای کشور نفتی و دو میلیون و 641 هزار و 71 تن کالاهای ترانزیتی از کشور، غیر نفتی بوده است.

 جاده به دریا پرترافیک‌ترین مسیر ترانزیتی کشور + جدول

توضیح: آمار ترانزیت ریلی در جدول منظور نشده است.

منبع: صدای اقتصاد
انتهای پیام/
برچسب ها: ترانزیت ، جاده ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.