دو نشست امنیت سایبر کشورهای عرب منطقه‌ خلیج‌فارس در دوحه و ابوظبی با حضور متخصصین و شرکت‌های مطرح نظامی و صنعتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست امنیت سایبر کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج‌فارس با هدف گفتگو در مورد تهدیدات آینده‌ی این کشورها و تحت عنوان مبارزه با تروریسم در ابوظبی از سیزدهم تا پانزدهم سپتامبر برگزار می‌شود. در این نشست مقاماتی از سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا، شرکت یاندکس روسیه، شرکت اینترنتی آمریکایی(ICANN)، شرکت ارتباطات یکپارچه‌ امارات (du)، دانشگاه جرج میسون آمریکا، شرکت حسابرسی (PwC) و عده‌ای دیگر از متخصصین حوزه‌ی سایبری شرکت خواهند کرد.


همچنین در سیزدهم و چهاردهم سپتامبر، نشست دیگری در دوحه‌ی قطر با حضور 120 نفر از مدیران ارشد اطلاعاتی و امنیتی از مراکزی مانند دانشگاه قطر، بانک دوحه، شرکت قطر پترولیوم، شرکت نفت و گاز (Maersk) برگزار می‌شود.

 شرکت‌های دیگری مانند شرکت تجهیزات نظامی و انگلیسی  (BAE Systems)، شرکت قطری-کویتی (Ooredoo)، شرکت امنیت شبکه‌ی آمریکایی فورتینت (Fortinet) و تعدادی دیگر از شرکت‌های امنیت شبکه‌ جهان، محصولات و ظرفیت‌های سایبری خود را در این نشست به نمایش خواهند گذاشت.

"ولید السید" مدیر ارشد عملیات شرکت اوریدو در این باره گفت: ما متوجه تهدیداتی که به‌ سوی بانک‌ها و مؤسسات ملی، دولتی و لجستیکی می‌شود هستیم. ما به دنبال آنیم که اطلاعات قطر را امن کنیم.

 یکی از مدیران شرکت‌هایی که در این نشست حضور دارند اظهار داشت: آنچه مهم است، تبادل اطلاعات در این نشست بوده تا بتوانیم چشم‌انداز امنیت سایبر را بهتر درک کنیم.

منبع:سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.