عضو کمیسیون قضایی گفت: تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تشخیص مصلحت نظام، عاملی موثر در کاهش میزان جرم و جنایت در کشور است.

"محمدعلی اسفنانی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه تاکنون در بحث پیشگیری از وقوع جرم متاسفانه آنگونه که باید موفق عمل نکرده‌ایم ولی تصویب این لایحه اقدام موثری در کاهش میزان جرائم در کشور خواهد بود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه باید در زمینه پیشگری از وقوع جرائم در سطح جامعه فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: بحث مهم دیگر در این باره این است که با توجه به اینکه در این لایحه بر تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست قوه قضاییه تاکید شده، باید نقش و شرح وظایف این نهاد در پیشگیری از وقوع جرائم در کشور مشخص شود.

وی اضافه کرد: تصویب این لایحه، قطعا فاکتوری مهم در کاهش جرم و جنایت در کشور است و از ضروریاتی است که پیشتر باید به آن توجه می‌شد.

شایان ذکر است مجمع تشخیص مصلحت نظام دو روز پیش لایحه پیشگیری از وقوع جرم را در قالب 6 بند تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارجاع داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار