کارشناس کشتی کشورمان گفت: ما برای کشتی فرنگی پشتوانه سازی نکردیم و همین عامل باعث عملکرد ضعیف ما شده است.

بهرام مشتاقی در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره عملکرد ملی پوشان کشتی فرنگی در مسابقات جهانی گفت: عملکرد کشتی گیران ما خوب نبود و نتواستند دل مردم را شاد کنند. همچنین فدراسیون کشتی و شورای فنی هم از عملکرد آن‌ها ناراضی بود.

وی افزود: البته به نظر من فاجعه بزرگی رخ نداد به دلیل اینکه همین تیم پارسال قهرمان جهان شد. 
تیم ریشه داری نبود و افراد به صورت گلخانه ای انتخاب شده بودند. سالیان زیادی است که ما در کشتی فرنگی گلخانه‌ای کار می‌کنیم و بعضی موفقیت‌های کوتاه مدت به دست‌ می‌آوریم و بعد رو به زوال می‌رویم اگر ما در المپیک همین چند مهره  را هم نداشته باشیم. جزو ده کشور اول هم نمی‌شویم.

 همه‌ اینها به دلیل گلخانه‌ای عمل کردن است. گلخانه‌ای کار کردن یک روش است که چند کشتی‌گیر با استعداد را پیدا می‌کنند و فقط روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند که در ایران انجام شد و روش خوبی هم بود ولی بدی آن این است که دیگر پشتوانه‌ای برای این نفرات وجود ندارد و اگر آنها کنار بروند، کسی برای جایگزینی آنها نداریم.

وی درباره نقش کادر فنی در ناکامی کشتی‌فرنگی بیان کرد: کادر فنی تیم ملی در تمرینات خوب کار کرد و بچه‌ها کم نیاوردند، ولی در طول مسابقات مربی‌ها عملکرد ضعیفی داشتند و در چند کشتی نتوانستند کشتی‌گیران را راهنمایی خوبی کنند و ضربه خوردیم.

پیشکسوت کشتی کشورمان درباره‌ مقایسه عملکرد عالی کشتی فرنگی در گذشته و عملکرد ضعیف تیم فعلی اظهار داشت: گلخانه‌ای کار کردن ما باعث شد ما در المپیک سه مدال طلا بگیریم و آن المپیک به افسانه پیوست. ما 10 سال بدون آنکه پشتوانه‌سازی کنیم روی سوریان، عبدولی و... سرمایه‌گذاری کردیم و در المپیک جواب داد ولی دیگر جواب نمی‌دهد.

سال گذشته هم ما با  شانس قهرمان جهان شدیم و وقتی که این چند مهره را هم از دست دهیم تیم ما بیش از این افت خواهد کرد ما باید بازیکن‌سازی و مربی‌سازی کنیم تا بتوانیم دوباره نتیجه بگیریم. ما نمی‌توانیم این تیم را 5 سال قهرمان جهان نگه داریم.

مشتاقی درباره‌ سوریان نیز گفت: حمید سوریان قهرمان افسانه‌ای این کشور است و در این مسابقات هم باید قهرمان می‌شد ولی این ترفند روس‌ها است که وقتی می‌بینید کسی رقیب‌شان است برنامه‌ریزی می‌کنند که آن فرد بالا نیاید تا تیم ما امتیاز از دست بدهد. بایراموف بارها در مسابقات مختلف به سوریان باخته بود و کسی نبود که برای سوریان دردسر ایجاد کند ولی سوریان در یک رفت‌و‌برگشت سرش به سر او خورد و داورها همین را بهانه کردند تا سوریان به هشتمین مدال طلایش نرسد. اگر سوریان حذف نمی‌شد تیم ما هم می‌توانست نایب قهرمان می‌شد مطمئن باشید که سوریان کسی نیست که از قصد به کسی ضربه بزند و اصلاً حرکت او عمدی نبود.

مشتاقی در پایان اظهار داشت: ما باید از حالا برنامه‌ریزی کنیم و پشتوانه‌سازی کنیم و با کادر فنی قویتر، تیم را آماده‌ المپیک کنیم البته ما نمی‌توانیم در المپیک، جوانگرایی کنیم و مجبوریم با همین نفرات در المپیک ظاهر شویم ولی قطعاً بعد از المپیک تیم ما باید عوض شود و باید به فکر جوانگرایی بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار