دبیر هفدهمین جشن خانه سینما در متنی از همراهی اهالی رسانه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  همایون اسعدیان در این متن خطاب به اهالی رسانه آورده است:

«جشن هفدهم خوب یابد با همه کم و کاستی‌هایش به پایان رسید.

بیش از چهارماه در کنار ما بودید و با تلاش خود مردم واهالی سینما را در جریان امور قرار دادید.

بی‌شک ضعف‌های بسیار در کار من و همکارانم بوده است که مسئولیت همه را به شخصه می‌پذیرم، بخصوص اشکالات فنی پیش بینی نشده در جشن آخر و عدم اطلاع رسانی اسامی برندگان جشن که از این بابت شرمنده همه شما عزیزان هستم.

به هر روی، عذر مرا بپذیرید و بار دیگر بابت همکاری صمیمانه و بدون چشمداشت‌تان از همگی شما عزیزان سپاسگزاریم.»

تقدیر از یک مادر هنرمند در جشنواره فیلم یاس

در افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی که از اول مهر ماه در رامسر برگزار می‌شود، از «احترام‌السادات حبیبان» بازیگر مازندرانی تقدیر خواهد شد.

امسال در مراسم افتتاحیه این دوره از «احترام السادات حبیبیان» بازیگر مازندرانی تقدیر می‌شود.

حبیبان مادر علی رضا و محمد رضا داوودنژاد است که همیشه در فیلم‌های پسرش به ایفای نقش می‌پردازد. این بازیگر در فیلم‌هایی «کلاس هنرپیشگی»، «مرهم»، «هوو »، «دختری در قفس »، «بچه های بد» ، «بهشت از آن تو» و «مصائب شیرین » بازی کرده است.

همچنین او به خاطر بازی در فیلم «مصائب شیرین» ساخته علیرضا داودنژاد برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.

در دومین دوره این جشنواره از نادر مقدس کارگردان سینمای ایران تقدیر به عمل آمد.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران و به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

راشومون؛ یک اثر ژاپنی در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «راشومون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

صد و بیست و یکمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 23 شهریور به نمایش فیلم «راشومون» به کارگردانی آکیرا کوروساوا اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی آن با حضور جابر قاسمعلی و کیوان کثیریان برگزار می‌شود.

راشومون (به ژاپنی: 羅生門) نام فیلمی جنایی و درام محصول ۱۹۵۰ ژاپن و به کارگردانی آکیرا کوروساوا است.

کوروساوا این فیلم را با کمک کازئو میاگاوا تهیه کرد. در این فیلم مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر کوروساوا توشیرو میفونه بازی می‌کند. فیلم بر اساس دو داستان از ریونوسوکه آکوتاگاوا ساخته شده است.

راشومون اولین فیلمی بود که کوروساوا و سینمای ژاپن را به مخاطبان غربی شناساند و در تعدادی از سینماهای غرب نیز اکران شد و به عنوان یکی از شاهکارهای کوروساوا شناخته می‌شود.

فیلم توانست شیر طلایی جشنواره ونیز را ببرد و همچنین جایزه اسکار افتخاری را در بیست و چهارمین دوره جایزه اسکار از آن خود کند.

فیلم «راشومون» دوشنبه 23 شهریور ساعت 17:30 در سینماتک خانه هنرمندان ایران (تالار استاد ناصری) به نمایش در می‌آید.

تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز بسیج صداوسیما و یک جشنواره

حقیقی مهدی دبیرجشنواره بین‌المللی محمد(ص) پیامبر صلح خبر داد: مرکز بسیج صدا و سیما و جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح برای برگزاری باشکوه‌تر و انعکاس وسیع‌تر این رویداد بین‌المللی تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

وی با اعلام این خبر افزود: در نشست مشترکی که با حضور بنده و جناب آقای محمود عاطفی رئیس مرکز بسیج صداوسیما برگزار شد، مقرر شد مرکز بسیج رسانه ملی در برگزاری هرچه بهتر جشنواره به ما کمک کند.

وی از استقبال رئیس مرکز بسیج رسانه ملی از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح اعلام و اهمیت این رویداد بین‌المللی در جهان امروز خبر داد و اضافه کرد: مرکز بسیج رسانه ملی در راستای رسالت و ماموریت‌هایش وظیفه خود می‌داند تا از هیچ‌گونه حمایت و کمکی دریغ نکند و در این راستا قرار شد در زمینه برنامه‌سازی توسط همه شبکه‌های داخلی و برون مرزی، ساخت برنامه‌های ترکیبی، ساخت کلیپ‌های موضوعی، ساخت موسیقی، پخش تیزردر همه شبکه‌های داخلی و برون مرزی و ... از این رویداد بین‌المللی حمایت نماید.

مراسم اکران خصوصی و آیین دیدار فیلم ذوب شدن پادشاه برگزار می‌شود.

اکران خصوصی و آیین دیدار با عوامل فیلم سینمایی «ذوب شدن پادشاه» به کارگردانی هوتن زنگنه‌پور روز سه شنبه 24 شهریور ساعت 20 در موزه سینما برگزار می‌شود.

در این مراسم کارگردان ،بازیگران و سایر عوامل فیلم با تماشاگران گفتگو می‌کنند و فیلم ذوب شدن پادشاه به نمایش در می‌آید.

فیلم «ذوب شدن پادشاه» از 7 شهریور توسط گروه هنر و تجربه در سینماهای فرهنگ ،خانه هنرمندان ایران،موزه سینما،پردیس سینمایی کوروش،پردیس سینمایی هویزه مشهد،سینما سوره اصفهان در سانسهای مختلف به نمایش در آمده است و با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است .

در فیلم «ذوب شدن پادشاه» بازیگرانی همچون لیلا زارع، فرشید نوابی، نسیم ادبی، شهرزاد کمالزاده، سینا رحمانی وفرخ نعمتی حضور دارند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است : شهرت و مقبولیت شیرین است اما انزوا نیز بدنبال دارد.

منبع :ایسنا
انتهای پیام
برچسب ها: رسانه ، اسامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.