جمعی از رانندگان کامیون در یزد در اعتراض به توزیع نامناسب بار در یزد، وضع پایانه های حمل ونقل و حضور دلالان در توزیع بار تجمع کردند.

تجمع کامیون‌داران یزدی مقابل استانداریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان این رانندگان معترض، مدعی رعایت نشدن نوبت در ارائه بار در برخی موارد و ارائه بار به رانندگانی که کمیسیون اضافی پرداخت می کنند، یا از طریق دلالها شدند.
 
یکی از رانندگان کامیون که برای اعتراض در مقابل استانداری حاضر شده بود، گفت: با گذشت 10 روز از اعلام نوبت توسط راننده، باز هم باری به رانندگان داده نمی شود.در حالی که سختی کار و مشکلات موجود در پایانه بار را باید تحمل کنیم، اما بار های پایانه به افرادی دیگر از استان های دیگر ارائه می شود و چیزی برای رانندگان یزد نمی ماند. با وجود مشکلات اقتصادی موجود و اینکه هیچ باری برای حمل و نقل به رانندگان داده نمی شود، بسیاری از رانندگان در تامین مایحتاج زندگی خود هم با مشکلات اساسی مواجه هستند.
 
یکی دیگر از رانندگان معترض مدعی شد روزانه بخشی از بارنامه هایی که در پایانه باربری یزد ثبت می شود، به رانندگان اعلام می شود. وبخش بیشتری توسط دلالان به افرادی دیگر داده می شود. خواسته ما از مسئولین استان این است که در مقابل این وضعیت بایستند و نظارت بیشتری بر روی پایانه باربری انجام شود.
 
راننده دیگری هم در توضیح نحوه نظارت بر ارائه بار به رانندگان، گفت: انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی باربری ها، بر ارائه بار در پایانه نظارت دارند اما باز هم تخلفات انجام می شود. خواسته ما این است که کلیه بارهای موجود در پایانه یزد به قسمت اعلام بار ارائه شود تا بصورت قانونی و با نظارت 2 انجمن یادشده، بین رانندگان توزیع شود و حق کمسیون بار هم بصورت قانونی دریافت شود.
 
*پاسخ مدیرکل حمل ونقل وپایانه های یزد
 
محمدرضا بشیری مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان یزد اما در این زمینه گفت: پی گیر حل مشکل رانندگان هستیم به شرطی که صنف رانندگان نیز همکاری کنند.
 
وی با اشاره به تشکیل جلسه با معاون عمرانی استاندار گفت: نظرما این است که برای حذف دلال و ارائه بار به صورت بی واسطه باید شرکت های حمل ونقل تشکیل و به میدان بیایند. البته این شرکتها هم نظری دارند مبنی بر اینکه باید در طول سال هم بار آنها برزمین نماند وحمل شود.
 
بشیری گفت: در این زمینه منتطر امضا صورتجلسه توسط صنف رانندگان هستیم.
 
وی با تاکید بر خواسته این اداره بر حذف دلالی گفت: برای ما فرقی نمی کند که چه کسی بار را ببرد اما با توجه به شرایط رکود اقتصادی میزان بار نسبت به سالهای گذشته کم شده و مشتری ها نیز در پی ارسال بار به قیمت ارزانتر هستند. لذا سیستم اعلام بار نیز قدیمی شده است و باید به رانندگان نیز به این موارد توجه کنند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.