در "فرودگاه دیرالزور" چه می‌گذرد؛ این سوالی است که این روزها در شمال شرق سوریه مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه در تحولات میدانی اخیر به پیروزی‌های مهمی دست یافته که در این راستا انجام عملیات موفقیت آمیز در جبهه جنوبی و شمال شرقی از جمله آن است.


اخیرا در "فرودگاه دیرالزور" ارتش سوریه در یک عملیات مهم توانست بخش‌هایی از اطراف این فرودگاه مهم را به تصرف خود درآورد تا امنیت هرچه بیشتر را برای این فرودگاه فراهم کند.



**مشخصات جغرافیایی فرودگاه "دیرالزور"

فرودگاه دیرالزور به انگلیسی: Deir ez-Zor Airport (به زبان بومی: "مطار دیر الزور") یک فرودگاه همگانی و نظامی با کد یاتا DEZ است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۳۰۰۰ متر است. این فرودگاه در شهر دیرالزور کشور سوریه قرار دارد و در ارتفاع ۲۱۳ متری از سطح دریا واقع شده‌است. این فرودگاه با کاربری نظامی و ترابری یک منطقه راهبردی در معادلات میدانی سوریه در منطقه شمال شرق (استان دیرالزور) محسوب می‌شود.



داعش یک نیروی شکست‌خورده در


داعش یک نیروی شکست‌خورده در



ارتش سوریه با تصرف نقاط تحت اشراف فرودگاه دیرالزور تلاش می‌کند تا تسلط قطعی را به این منطقه داشته و کمربند امنیتی فرودگاه را توسعه دهد. "فرودگاه دیرالزور"  از چند جهت حائز اهمیت است. دلیل اول آنکه این فرودگاه مسیر ترابری و لجستیکی تروریست‌ها بوده که با تصرف "فرودگاه دیرالزور" مسیر ترابری تروریست‌ها به سمت مرزهای عراق بسته می‌شود که اگر این فرودگاه سقوط کند تمام راهبردهای مطرح شده اتفاق می‌افتد.  




**فرودگاه دیرالزور پل لجستیکی تروریست‌ها؟!

دلیل دیگر اهمیت این فرودگاه پل لجستیکی آن برای سایر استان‌های سوریه از جمله "رقه" ، "حسکه"، "دمشق" و همچنین جبهه جنوبی است که تسلط بر  "فرودگاه دیرالزور"   حائز اهمیت به نظر می‌رسد. یعنی تروریست‌ها از این فرودگاه نمی‌توانند بر مناطق دیگر احاطه داشته باشند و یا از امکانات این فرودگاه ضد مناطق دیگر استفاده کنند. 






ارتش سوریه به تاکتیک‌های داعش در حمله به فرودگاه نظامی "دیر الزور" آگاه است و اطراف این فرودگاه را مین‌گذاری کرده و مواضع این گروه ترویستی را در مناطق مجاوری همچون الجبیله، الحویقه و الجور زیر آتش گرفته است.



داعش یک نیروی شکست‌خورده در


داعش یک نیروی شکست‌خورده در

داعش یک نیروی شکست‌خورده در


**فرودگاه نظامی دیرالزور خط قرمز ارتش سوریه است

فرودگاه نظامی دیرالزور خط قرمز ارتش سوریه است زیرا سدی محکم در برابر داعش برای انتقال اسلحه و مهمات به مناطق استقرار نیروهای خود در حومه شهر حلب محسوب می‌شود.






داعش یک نیروی شکست‌خورده در



هر روز که می‌گذرد، داعش توان هجومی خود را در استان "دیر الزور" از دست می‌دهد و وارد لاک دفاعی می‌شود، آن هم در زمانی‌که ارتش سوریه توانایی خود در مقابله با حملات داعش نه تنها در "دیر الزور" که در "حمص" و بطور مشخص در مناطق اطراف استان مذکور به اثبات رسانده و گروه‌های وابسته به داعش در نقاط مختلف این شهرها در حال زوال تدریجی هستند.



گسترش کمربند ایمنی تا 3 کیلومتری اطراف فرودگاه دیرالزور و حفظ مواضع گذشته کمک خواهد کرد تا پیروزی‌های ارتش در استان "دیرالزور" به تدریج افزایش یابد و این  مهم کمک خواهد کرد تا  آزاد سازی تدریجی این استان با سرعت بیشتری انجام شود.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/   
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن لورگی جیرفت
۲۳:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
مرگ بر تشکیل دهندگان وحمایت کنندگان داعش.....واقعیته که بوی از انسانیت نبردین مرگ بر شما
آخرین اخبار