معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق تکلیف مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و الزام دولت نسبت به تدوین سند محیط زیست این موضوع مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

تدوین سند ملی محیط زیست کشور در مراحل پایانی استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص برنامه اجرایی تدوین سند ملی محیط زیست اظهار کرد: در نشست مقام معظم رهبری با فعالان محیط زیست و منابع طبیعی در 17 اسفند سال گذشته، ایشان به تهیه سند محیط زیست به عنوان یک الویت تاکید کردند، بنابراین برای جلوگیری از چالش‌های زیست محیطی که در 50 سال اخیر در ایران رخ داده، به دنبال تدوین یک سند راهبردی برای برنامه ریزی هدفمند در راستای حفاظت از محیط زیست برای نسل آتی شدیم.

وی ادامه داد: همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف کرده برای داشتن یک برنامه اجرایی در زمینه جلوگیری از معظلات زیست محیطی باید یک سند ملی محیط زیست تدوین شود و طبق ماده 34 قانون افزایش بهره‌برداری کشاورزی و منابع طبیعی مصوب مجلس دولت موظف شده که نسبت به تدوین سند محیط زیست و توسعه پایدار اقدام کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سند ملی محیط زیست در قالب آموزش، فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیست در سطح جامعه، گسترش مراکز تحقیقاتی، مشارکت نهادهای غیر دولتی در مسائل زیست محیطی، برای شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده و هم اکنون مراحل نهایی تدوین آن در حال انجام است.

مظاهری در پایان تصریح کرد: پس از ارسال این سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی، باید سند را بصورت تخصصی در راستای شاخص‌های توسعه پایدار(آب، خاک، هوا و تنوع زیستی) با مشارکت سازمان‌های اجرایی برای مجلس تدوین کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار