اهمیت و نقش آموزش های قبل از دبستان در آماده سازی کودکان ایجاب می کند که دوره آمادگی مورد توجه خاص قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در 24 مدرسه ی شهرستان مهاباد کلاس های آمادگی پیش دبستان ، ویژه مناطق دو زبانه تشکیل شده است.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مهاباد برگزاری این دوره ها را در جلوگیری از افت تحصیلی و افزایش کیفیت آموزشی مقطع ابتدایی بسیار موثر دانست.

جهان بین گفت : این کلاسها در 24 مدرسه با 34 کلاس درس برگزار میشود که از این تعداد 12 مدرسه در حاشیه شهر و 12 مدرسه در روستاهای مهاباد قرار دارند. امسال همچنین برای اولین بار در مدارس دو روستای کاولان و خلیفان از توابع شهرستان مهاباد کلاسهای آمادگی به مدت یک ماه برگزار شد.

 به گفته جهان بین فقط نوآموزانی مجاز به شرکت در این کلاس ها هستند که دوره آمادگی یک ساله را نگذرانده باشند و در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در پایه اول ابتداییثبت نام کرده باشند.

خانم چشم براخ ، دبیر مجری این طرح هم درباره آموزشهایی که در این کلاسها به نوآموزان ، ارائه میشود گفت : آموزش زبان فارسی ، طرح سوال درباره اشیاء کلاس ، واژه آموزی ، آموزش شعر فارسی ، قرآن و الفبای نقاشی از جمله ی این فعالیت هاست. این دوره ها از هفتم شهریور آغاز شده و تا بیست و پنجم این ماه به مدت شصت ساعت در مدارس مناطق روستایی و حاشیه شهر ادامه می یابد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: آموزش ، کلاس ، دوزبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.