عملیات اجرایی خط دوم آبرسانی به شیراز از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کارکنان دفتر قراردادهای شرکت آب منطقه ای فارس از عملیات خط دوم آبرسانی به شیراز بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای فارس و نماینده مجری این طرح صورت گرفت کارکنان دفتر قراردادها با مراحل مختلف خط انتقال آب از سد درودزن به شیراز آشنا شدند و از خط انتقال حد فاصل سد درودزن تا تونل عبور خط لوله، تصفیه خانه، تلمبه خانه، مخزن مرتفع، ورودی و خروجی تونل عبور خط لوله بازدید کردند.

نوذر جلالی با بیان اینکه این طرح علي رغم تنگناهاي شديد مالي، در بخش تونل، لوله گذاری و ساخت مخازن شاهد پیشرفت مطلوبی بوده است گفت: حدود 1 هزار و 600 متر از تونل 4 هزار و 400 متری حفاری شده و 20 کیلومتر از لوله گذاری و حفاریهای طرح به انجام رسیده که با احتساب این میزان از عملیات اجرایی، طرح در حدود 41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ضمن اینکه نزدیک به 65 درصد ساخت مخازن نیز پایان یافته است.

نماینده مجری طرح خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن در خصوص مشخصات فنی این طرح افزود: این طرح به منظور تامین و انتقال 3 متر مکعب در ثانیه آب آشامیدنی شیراز از سد درودزن در حال ساخت است و شامل 77 کیلومتر خط انتقال با لوله های فولادی به قطرهای 1 هزار و 400 تا 1 هزار و 800 میلیمتر، تصفیه خانه به ظرفیت 3 متر مکعب در ثانیه، تلمبه خانه به ظرفیت 3 متر، تونل عبور خط لوله و جاده سرویس به طول 4400 متر و قطر تونل 8/4 متر و ساخت 3 مخزن ذخیره آب بتنی به ظرفیت هر کدام 20 هزار متر مکعب در سه نقطه طرح است.

انتهای پیام/س


برچسب ها: توسعه ، اجرایی ، آبرسانی ، دوم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.