کارشناس مسئول بیماری های واگیر استان گفت: یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر بیماری فلج اطفال است. بیماری فلج اطفال یک بیماری ویروسی است که معمولا کودکان خردسال به آن مبتلا میشوند.

ریشه کنی جهانی فلج اطفال با قطره خوراکی و واکسن تزریقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان : هادی با اشاره به این که فلج اطفال سبب فلج دائمی اندام ها به خصوص پاها میشود، افزود : خوشبختانه این بیماری با واکسن قابل پیشگیری است و کشور ما سال هاست که عاری از این بیماری است.

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه این بیماری هنوز در کشورهای افغانستان و پاکستان شایع است و خطر بازگشت مجدد این بیماری به کشور و ابتلای کودکان وجود دارد به همین خاطر وظیفه ما این است که با واکسیناسیون به موقع سطح ایمنی کودکانمان را در بالاترین حد ممکن حفظ کنیم.

کارشناس مسئول بیماری های واگیر استان اضافه کرد: دو نوع واکسن خوراکی که از بدو تولد به صورت قطره خوراکی تجویز میشود و واکسن فلج اطفال که در چهار ماهگی به همراه قطره خوراکی به کودکان تزریق میشود.

هادی با اشاره به اینکه واکسن تزریقی فلج اطفال هیچ عارضه مهم و نگران کننده ای ندارد افزود: فقط در تعداد کمی در کودکان ممکن است باعث قرمزی،تورم و درد در محل تزریق شود.

وی در پایان گفت:در صورتی که والدین نتوانستند کودک خود را به موقع برای واکسیناسیون ببرند در اولین فرصت به مرکز بهداشتی درمانی یا خانه بهداشت مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.