مدیرعامل توانیر گفت: تابستان امسال شاهد رشد 3 درصدی مصرف انرژی برق در زمان پیک مصرف بودیم.

رشد 3 درصدی مصرف برق / موفقیت در عبور از تابستانی بدون خاموشیآرش کردی مدیرعامل توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عبور از تابستان امسال بدون خاموشی گفت: امسال شاهد رشد 2.8 الی 3 درصدی مصرف انرژی برق در زمان پیک مصرف بودیم که این میزان رشد با تداوم در روزهای گرم همراه بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: تابستان امسال تجربه روزهایی با پیک مصرفی بیش از یک میلیارد کیلووات ساعت را داشتیم که این میزان مصرف نیاز به تدابیر ویژه برای جلوگیری از اختلال در نیروگاه‌ها را داشت که توانست با برنامه‌ریزی ضریب خروج اضطراری را به زیر 3 درصد برساند که این اقدام افتخاری برای صنعت برق به حساب می‌آید.

کردی با اشاره به پیش‌بینی میزان تولید نیروگاه‌های حرارتی برای تابستان امسال گفت: پیش‌بینی برای تولید انرژی در روزهای پیک برای نیروگاه‌های حرارتی در حدود 38 هزار و 500 مگاوات بوده که توانستیم با تلاش همکاران و تعمیرات در سطوح گسترده در حدود 42 هزار و 500 مگاوات برق از نیروگاه‌های حرارتی به دست آوریم.

مدیرعامل توانیر در ادامه به اقدامات دیگری برای عبور از پیک اشاره و بیان داشت: طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات تابستانی کارخانه‌ها، طرح تشویق برای چاه‌های کشاورزی از نمونه اقدامات صورت گرفته بود که با کمک آنها در حدود 2 هزار مگاوات از مصرف را کاهش دادیم.

وی در خصوص رفع محدودیت در تولید نیروگاه‌ها بیان داشت: نیروگاه سیاه بیشه قبل از پیک مصرف به دلیل محدودیت شبکه انتقال در حدود 500 مگاوات تولید داشت که با تدابیر اندیشیده شده ظرفیت تولیدی آن را به 1000 مگاوات رساندیم، همچنین برای نیروگاه همدان با ظرفیت 500 مگاوات اقدامی مشابه صورت گرفت.

مدیرعامل توانیر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیت امسال برای عبور از تابستان بدون خاموشی به طور قطع برای تابستان سال آینده این اقدامات با تلاش بیشتری دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار