در پایان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در لاس وگاس آمریکا تیم ملی کشورمان با کسب دو مدال نقره،دو برنز ،دو عنوان پنجمی و کسب 5 سهمیه از 6 سهمیه المپیک عنوان نایب قهرمانی سال گذشته را تکرار کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در پایان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان که روز های 20 تا 22 شهریورماه در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد تیم ملی کشورمان با دو مدال نقره توسط حسن رحیمی و حسن یزدانی در اوزان 57 و 70 کیلو گرم،دو مدال برنز سید احمدی محمدی و علی رضا کریمی در وزن های 65 و86 کیلو گرم و همچنین دو عنوان پنجمی که علیرضا قاسمی و عباس طحان در اوزان 74 و 97کیلو گرم به دست آوردند بدون مدال طلا همچون سال گذشته پائین از روس ها با 48 امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسیدند.تیم ایران از 6 سهمیه لازم برای حضور در المپیک 5 سهمیه را تصاحب کرد و تنها در وزن 125 کیلو گرم ایران موفق به کسب سهمیه نشد.
بر همین اساس در وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی در دور اول مقابل میجاس از ونزوئلا با نتیجه نزدیک 4 بر 3 به برتری رسید. وی در دور دوم  اسداله لاچینوف کشتی گیر روسی الاصل بلاروس را با نتیجه 7 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دور سوم شد.رحیمی در دور سوم آنتونی راموس از آمریکا را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و به دیدار یک چهارم نهایی رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی هاک جین جانگ از کره شمالی قهرمان بازی های آسیایی را با نتیجه 5 بر 3 از پیش رو برداشت تا ضمن چهارمین سهمیه المپیک برای تیم ملی کشورمان؛راهی مرحله نیمه نهایی نیز شده باشد. رحیمی در مرحله نیمه نهایی مقابل ویکتور لبدف قهرمان جهان از روسیه با اقتدار و با نتیجه 5 بر یک به برتری رسید تا در دیدار فینال به مصاف دیوید خنچیگیاشویلی کشتی گیر مطرح گرجستانی برود. رحیمی در دیدار نهایی در یک کشتی حساس،نزدیک و دیدنی در ثانیه های پایانی مدال طلا را با نقره عوض کرد و با شکست 5 بر 4 مقابل حریف گرجسانی روی سکوی دوم ایستاد تا همچنان تیم ملی کشتی آزاد ایران در حسرت مدال طلا بماند.

در وزن 70 کیلوگرم که 33 نفر وزن کشی کردند، حسن یزدانی در نخستین تجربه حضور در رقابت های جهانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه مقتدرانه 16 بر 4 جانگ از کره جنوبی را شکست داد و راهی دور سوم شد. وی در دور سوم مقابل میروسلاو کایروف از بلغارستان دارنده مدال برنز اروپا در حالی که از حریف پیش بود با اجرای فن سر و ته یکی این آزاد کار بلغاری را ضربه فنی کرد و راهی دور چهارم شد. یزدانی در این مرحله نیز در کمتر از یک دقیقه تلاشادزه از گرجستان را ضربه فنی کرد و به دیدار نیمه نهایی رسید.یزدانی برای رسیدن به دیدار نهایی جمیز گرین از آمریکا را 9 بر 4 از پیش رو برداشت و فینالیست شد.وی در دیدار نهایی مقابل ماگمود رسول حاجی ماگموداف قهرمان بازیهای اروپایی از روسیه با نتیجه 10 بر 3 مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد تا تیم ملی ایران در این دوره از رقابت های جهانی در حسرت مدال طلا بماند.

وزن 74 کیلوگرم علی رضا قاسمی در نخستین تجربه حضور در رقابت های جهانی در دور اول لومیا از ایتالیا را با نتیجه 12 بر یک شکست داد. وی در دور دوم در یک رقابت نزدیک یوگنی نیدلکو از مولداوی قهرمان رقابت های دانشجویان جهان را با نتیجه 4 بر 4 از پیش رو برداشت و به دور بعد رسید.قاسمی در دور سوم با جامبر کویلاشویلی از گرجستان نفر سوم بازی های اروپایی روبرو می شود. قاسمی در دور سوم با جامبر کویلاشویلی از گرجستان نفر سوم بازی های اروپایی روبرو شد و با پیروزی 3 بر 2 حریف جردن باروز از آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی شد. قاسمی در این مرحله مقابل دارنده مدال طلای جهان و المپیک با نتیجه 5 بر صفر مغلوب شد و با توجه حضور باروز به دیدار نهایی قاسمی برای رسیدن به مدال برنز در گروه شانس مجدد به کارش ادامه داد. قاسمی در این گروه در ابتدا با نتیجه 8 بر 3 از سد کریستیان برزوزوفسکی از لهستان گذشت و علاوه بر حضور در دیدار رده‌بندی تیم ملی آزاد را صاحب پنجمین سهمیه المپیک کرد.وی برای کسب مدال برنز برابر انور گدویف از روسیه 8 بر صفر شکست خورد و به مقام پنجم رسید.

در وزن 125 کیلوگرم که 32 نفر وزن کشی کرده اند، پرویز هادی در دور نخست باید به مصاف الکسی شیماروف از بلاروس می رفت که با توجه به عدم حضور این کشتی گیر عنواندار جهان روی تشک،هادی با خوش شانسی به دور دوم رسید. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر گوگلایف کشتی گیر اسلواکی نفر پنجم بازی های اروپایی را از پیش رو برداشت و راهی دور سوم شد.هادی در این مرحله مقابل بلال ماخوف قهرمان جهان از روسیه که همین چند روز پیش نیز در رشته فرنگی هم به مدال برنز جهان رسیده بود با نتیجه 11 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این آزادکار روس در مرحله نبمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر مقابل طاها آکگول قهرمان نامدار جهان از ترکیه پرویز هادی از دور رقابت ها کنار رفت.
ایران در روز نخست این مسابقات صاحب یک مدال برنز و سهمیه المپیک توسط سیداحمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم شده بود و در روز دوم نیز علیرضا کریمی و عباس طحان در اوزان 86 و 97 کیلوگرم ضمن کسب سهمیه المپیک به ترتیب به مدال برنز و عنوان پنجمی رسیدند.

گزارش نمایندگان ایران در روز پایانی مسابقات جهانی:

پیروزی میلیمتری رحیمی در دور نخست

در وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی در دور اول با نتیجه نزدیک 4 بر 3 مقابل میجاس از ونزوئلا پیروز شد و به دور دوم رسید. وی در دور دوم با برنده دیدار لاچینوف ازبلاروس و نماینده کاستاریکا مسابقه می دهد.

قاسمی کارش را با برد آغاز کرد

در وزن 74 کیلوگرم علی رضا قاسمی در نخستین تجربه حضور در رقابت های جهانی در دور اول لومیا از ایتالیا را با امتیاز عالی 12 بر یک شکست داد و به دور بعدی رسید.

وی در دور بعد با  برنده دیدار نمایندگان مولداوی و سریلانکا مصاف می دهد.

جردن باروز از آمریکا، ایوانف از بلغارستان، کویلاشویلی از گرجستان، حسن اف از آذربایجان، انور گودیف از روسیه، علی شعبان اف از بلاروس، و قربان اف از ازبکستان در گروه قاسمی هستند.

خوش شانسی هادی/شیماروف روی تشک حاضر نشد

در وزن 125 کیلوگرم که 32 نفر وزن کشی کرده اند، پرویز هادی در دور نخست باید به مصاف الکسی شیماروف از بلاروس می رفت که با توجه به عدم حضور این کشتی گیر عنواندار جهان روی تشک هادی با خوش شانسی به دور دوم رسید.

وی در دور دوم با گوگلایف کشتی گیر روسی الاصل اسلواکی نفر پنجم بازی های اروپایی پیکار می کند.

بلال ماخوف از روسیه، شبانبای از قزاقستان، سزار اکگول از ترکیه و نماینده ارمنستان در گروه هادی هستند.

رحیمی با شکست کشتی گیر بلاروس، راهی دور سوم شد

حسن رحیمی در دور اول مقابل میجاس از ونزوئلا با نتیجه نزدیک 4 بر 3 به برتری رسید. وی در دور دوم لاچینوف کشتی گیر روسی الاصل بلاروس را با نتیجه 7 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دور سوم شد.

قاسمی دومین حریف را هم از پیش رو برداشت و راهی دور سوم شد

علی رضا قاسمی در دور دوم با نتیجه 4 بر 4 یوگنی نیدلکو از مولداوی قهرمان رقابت های دانشجویان جهان مصاف را شکست داد و راهی دور سوم شد.قاسمی در دور سوم با جامبر کویلاشویلی از گرجستان نفر سوم بازی های اروپایی روبرو می شود.جردن باروز از آمریکا، حسن اف از آذربایجان، انور گودیف از روسیه، علی شعبان اف از بلاروس، و قربان اف از ازبکستان در گروه قاسمی هستند.

شروع طوفانی یزدانی با شکست حریف کره ای

در وزن 70 کیلوگرم که 33 نفر وزن کشی کردند، حسن یزدانی در نخستین تجربه حضور در رقابت های جهانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه مقتدرانه 16 بر 4 جانگ از کره جنوبی را شکست داد و راهی دور سوم شد.

وی در دور سوم با میروسلاو کایروف از بلغارستان دارنده مدال برنز اروپا مبارزه می کند. تلاشادزه از گرجستان، گرین از آمریکا و نمایندگان ژاپن و اوکراین در گروه یزدانی هستند.

هادی راهی دور سوم شد

در وزن 125 کیلوگرم که 32 نفر وزن کشی کرده اند، پرویز هادی در دور نخست باید به مصاف الکسی شیماروف از بلاروس می رفت که با توجه به عدم حضور این کشتی گیر عنواندار جهان روی تشک،هادی با خوش شانسی به دور دوم رسید.

وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر گوگلایف کشتی گیر اسلواکی نفر پنجم بازی های اروپایی را از پیش رو برداشت و راهی دور سوم شد.
بلال ماخوف روس قهرمان جهان حریف هادی در این مرحله است.شبانبای از قزاقستان، سزار اکگول از ترکیه و نماینده ارمنستان در گروه هادی هستند.

رحیمی با شکست حریف آمریکایی، راهی یک چهارم نهایی شد

در وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی در دور اول مقابل میجاس از ونزوئلا با نتیجه نزدیک 4 بر 3 به برتری رسید. وی در دور دوم  اسداله لاچینوف کشتی گیر روسی الاصل بلاروس را با نتیجه 7 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دور سوم شد.رحیمی در دور سوم با نتیجه 3 بر یک آنتونی راموس از آمریکا را شکست داد به به یک چهارم نهایی رسید.

حریف وی در مرحله یک چهارم نهایی هاک جین جانگ از کره شمالی، قهرمان بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی است. کومار از هند و لبدف از روسیه در گروه نماینده ایران هستند.

قاسمی به یک چهارم نهایی رسید

قاسمی در دور سوم با نتیجه 3 بر 2 جامبر کویلاشویلی از گرجستان نفر سوم بازی های اروپایی را شکست داد و به دیدار یک چهارم نهایی رسید.

یزدانی با فن سر و ته یکی، راهی دور چهارم شد

حسن یزدانی در نخستین تجربه حضور در رقابت های جهانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه مقتدرانه 16 بر 4 جانگ از کره جنوبی را شکست داد و راهی دور سوم شد.

وی در دور سوم مقابل میروسلاو کایروف از بلغارستان دارنده مدال برنز اروپا در حالی که از حریف پیش بود با اجرای فن سر و ته یکی این آزاد کار بلغاری را ضربه فنی کرد و راهی دور چهارم شد.

هادی زورش به غول روس ها نرسید

پرویز هادی در دور نخست باید به مصاف الکسی شیماروف از بلاروس می رفت که با توجه به عدم حضور این کشتی گیر عنواندار جهان روی تشک،هادی با خوش شانسی به دور دوم رسید. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر گوگلایف کشتی گیر اسلواکی نفر پنجم بازی های اروپایی را از پیش رو برداشت و راهی دور سوم شد.هادی در این مرحله مقابل بلال ماخوف قهرمان جهان از روسیه که همین چند روز پیش نیز در رشته فرنگی هم به مدال برنز جهان رسیده بود با نتیجه 11 بر 2 شکست خورد و برای ادامه کار باید منتظر حضور این کشتی گیر روس به دیدار نهایی باشد.

حضور رحیمی در نیمه نهایی و کسب سهمیه المپیک

وی در مرحله یک چهارم نهایی هاک جین جانگ از کره شمالی قهرمان بازی های آسیایی را با نتیجه 5 بر 3 از پیش رو برداشت تا ضمن چهارمین سهمیه المپیک برای تیم ملی کشورمان راهی مرحله نیمه نهایی نیز شده باشد.

شکست قاسمی مقابل قهرمان سیه چرده آمریکایی

قاسمی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل دارنده مدال طلای جهان و المپیک با نتیجه 5 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور باروز به دیدار نهایی قاسمی می تواند برای رسیدن به مدال برنز در گروه شانس مجدد به کارش ادامه دهد.

یزدانی با ضربه فنی به نیمه نهایی رسید

یزدانی در دور چهارم در کمتر از یک دقیقه تلاشادزه از گرجستان را ضربه فنی کرد و به دیدار نیمه نهایی رسید.

ماخوف باخت و هادی حذف شد

هادی در مرحله سوم مقابل بلال ماخوف قهرمان جهان از روسیه که همین چند روز پیش نیز در رشته فرنگی هم به مدال برنز جهان رسیده بود با نتیجه 11 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این آزادکار روس در مرحله نبمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر مقابل طاها آکگول قهرمان نامدار جهان از ترکیه پرویز هادی از دور رقابت ها کنار رفت.

رحیمی اولین فینالیست تیم آزاد

رحیمی در مرحله نیمه نهایی با شکست ویکتور لبدوف از روسیه اولین فینالیست تیم ملی کشتی آزاد کشورمان لقب گرفت.

یزدانی حریف آمریکایی را به زانو درآورد/دومین فینالیست روز پایانی

یزدانی برای رسیدن به دیدار نهایی جمیز گرین از آمریکا را با نتیجه 9 بر 4 شکست داد و دومین فینالیست کشورمان در روز پایانی شد.

قاسمی در رده بندی
علیرضا قاسمی ملی پوش وزن 74 کیلو گرم کشورمان پس از شکست از جردن باروز در گروه شانس مجدد با نتیجه 8 بر 3 از سد کریستیان برزوزوفسکی از لهستان گذشت و علاوه بر حضور در دیدار رده‌بندی پنجمین سهمیه المپیک را برای ایران به ارمغان آورد. وی برای کسب مدال برنز با انور گدویف از روسیه مبارزه خواهد کرد.

رحیمی به مدال نقره رسید/طلسم شکسته نشد

رحیمی در مرحله نیمه نهایی مقابل ویکتور لبدف قهرمان جهان از روسیه با اقتدار و با نتیجه 5 بر یک به برتری رسید تا در دیدار فینال به مصاف دیوید خنچیگیاشویلی کشتی گیر مطرح گرجستانی برود. 
رحیمی در دیدار نهایی در یک کشتی حساس،نزدیک و دیدنی در ثانیه های پایانی مدال طلا را با نقره عوض کرد و با شکست 5 بر 4 مقابل حریف گرجسانی روی سکوی دوم ایستاد تا همچنان تیم ملی کشتی آزاد ایران در حسرت مدال طلا بماند.

یزدانی هم نقره ای شد/آزادکاران در حسرت مدال طلا

یزدانی برای رسیدن به دیدار نهایی جمیز گرین از آمریکا را 9 بر 4 از پیش رو برداشت و فینالیست شد.وی در دیدار نهایی مقابل ماگمود رسول حاجی ماگموداف قهرمان بازیهای اروپایی از روسیه با نتیجه 10 بر 3 مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد تا تیم ملی ایران در این دوره از رقابت های جهانی در حسرت مدال طلا بماند.

قاسمی پنجم شد/ایران نایب قهرمان شد


قاسمی در این مرحله مقابل دارنده مدال طلای جهان و المپیک با نتیجه 5 بر صفر مغلوب شد و با توجه حضور باروز به دیدار نهایی قاسمی برای رسیدن به مدال برنز در گروه شانس مجدد به کارش ادامه داد. قاسمی در این گروه در ابتدا با نتیجه 8 بر 3 از سد کریستیان برزوزوفسکی از لهستان گذشت و علاوه بر حضور در دیدار رده‌بندی تیم ملی آزاد را صاحب پنجمین سهمیه المپیک کرد.وی برای کسب مدال برنز برابر انور گدویف از روسیه 8 بر صفر شکست خورد و به مقام پنجم رسید.

* رده‌بندی انفرادی اوزان هشت‌گانه این رقابت‌ها به شرح زیر است:
 
57 کیلوگرم:  1- ولادیمیر خینچگاشویلی (گرجستان) 2- حسن رحیمی (ایران) 3- ویکتور لبدوف (روسیه) و بخبایار اردنبات (مغولستان) 5- هاک جین جانگ (کره‌شمالی) و آرتاس سانا (قزاقستان)
 
61 کیلوگرم:   1- حاجی علی‌یف (آذربایجان) 2- نومین باتبولد (مغولستان) 3- ولادیمیر دوبوف (بلغارستان) و واسیل شوپتار (اوکراین) 5- ماساکازو کاموی (ژاپن) و باجرانگ (هند)... 18- بهنام احسان‌پور (ایران)
 
65 کیلوگرم:  1 - فرانک چامیزو (ایتالیا) 2- اختیار نوروزوف (ازبکستان) 3- سیداحمد محمدی (ایران) و  سوسلان رامونوف (روسیه) 5- طغرل عسگروف (آذربایجان) و گانزوریک (مغولستان)
 
70 کیلوگرم:  1- ماگومدرسول گاجی ماگومدوف (روسیه) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- جیمز گرین (آمریکا) و یاکوب گور (ترکیه) 5- میروسلاو کایروف (لهستان) و عظمت نوریکوف (بلاروس)
 
74 کیلوگرم:  1- جردن باروس (آمریکا)‌ 2- اونوربات پوروجاو (مغولستان) 3- انور گدویف (روسیه) و نارسینگ یاداو (هند) 5- علیرضا قاسمی (ایران) و زلیم خان خاجی‌یف (فرانسه)
 
86 کیلوگرم:  1- عبدالرشید سعداله‌یف (روسیه) 2- سلیم یاشار (ترکیه) 3- علیرضا کریمی (ایران) و ساندرو امیناشویلی (گرجستان) 5- میهایل گانف (بلغارستان) و ماگومدگاجی خاتی‌یف (آذربایجان)
 
97 کیلوگرم:  1- کِیل اسنایدر (آمریکا)‌ 2- عبدالسلام گادیسوف (روسیه) 3- پاولو اولینیک (اوکراین) و ختاگ گازیموف (آذربایجان) 5- عباس طحان (ایران) و الیزبار اودیکادزه (گرجستان)
 
125 کیلوگرم:  1- طاها آکگول (ترکیه) 2- جمال‌الدین ماگومدوف (آذربایجان) 3- بلال ماخوف (روسیه) و گنو پتریاشویلی (گرجستان) 5- لوان بریانیدزه (ارمنستان) و چولونبات جارگالسایخان (مغولستان)... 9- پرویز هادی (ایران)
 
همچنین رده‌بندی تیمی رقابت‌ها نیز به شرح زیر می باشد:
 
1- روسیه 61 امتیاز 2- ایران 48 امتیاز 3- گرجستان 42 امتیاز 4- مغولستان 41 امتیاز 5- آذربایجان 39 امتیاز 6- ترکیه 33 امتیاز

 تیم روسیه توانست تمامی سهمیه های لازم را در شش وزن المپیکی کسب کند و تیم ایران نیز بجز در وزن 125 کیلوگرم به 5 سهمیه المپیک دست یافت.
 
تیم های آذربایجان، گرجستان و مغولستان نیز 4 سهمیه، تیم های آمریکا و ترکیه 2 سهمیه و تیم های کره شمالی، قزاقستان، ایتالیا، ازبکستان، هند، فرانسه، بلغارستان، اوکراین و ارمنستان نیز یک سهمیه المپیک را در رقابت های جهانی کسب کردند.
 
طبق برنامه اعلامی اتحادیه جهانی کشورها برای کسب سهمیه المپیک سه فرصت دیگر دارند که می توانند در مسابقات قاره ای (فینالیست ها)، مسابقات گزینشی مغولستان (3 نفر برتر) و مسابقات گزینشی ترکیه (فینالیست ها) شرکت نمایند.
 
 
برنامه مسابقات گزینشی که تیم های ایران می توانند در آن شرکت کند، به شرح زیر است:
 
27 تا 29 اسفند ماه 1394: مسابقات گزینشی آسیایی آستانه قزاقستان
2 تا 4 اردیبهشت ماه 1395: مسابقات گزینشی اولان باتور مغولستان
16 تا 18 اردیبهشت ماه 1395: مسابقات گزینشی استانبول ترکیه
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مملی
۰۷:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
ایران در کشتی ووالیبال خراب کرد
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۰۳:۲۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
درودبریزدانی ورحیمی.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
درود بر دلاوران ايران خسته نباشيد
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۲:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
درود بر دلاور مردان آزاد کار ایرانی
آخرین اخبار