حکم بازداشت رییس جمهور سابق

در حالی که رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان به‌دلیل چندین مورد اتهام از جمله خیانت به کشورش در حبس خانگی بسر می‌برد، دادگاه مبارزه با تروریسم این کشور حکم دستگیری وی را صادر کرد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان حکم دستگیری «پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق و رئیس سابق ستاد ارتش این کشور را در پرونده حبس خانگی قضات پاکستانی صادر کرد.
 
دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان تاکید کرد که پرویز مشرف باید در اول اکتبر (9 مهر) در دادگاه احضار شود و در غیر این صورت، توسط نهادهای مجری قانون بازداشت خواهد شد.
 
رئیس جمهور سابق پاکستان که در سال 1999 با کودتایی توانست بر مسند قدرت باقی بماند، هم‌اکنون با اتهام خیانت به کشورش روبرو است.
 
این برای نخستین بار در تاریخ این کشور است که یک حاکم نظامی سابق با اتهام خیانت مواجه می‌شود، اتهامی که در صورت اثبات می‌تواند مجازات حبس ابد یا اعدام را برای وی در پی داشته باشد.
 
پرویز مشرف در 3 نوامبر سال 2007 میلادی 60 قاضی از جمله «افتخار محمد چوهدری» رئیس وقت دیوان عالی پاکستان را با خانواده‌هایشان در حبس خانگی قرار داد.
 
مدتی پس از استعفای پرویز مشرف و روی کار آمدن دولت حزب «مردم پاکستان» حبس خانگی این قضات نیز لغو شد.
 
پرویز مشرف علاوه بر اتهام حبس خانگی قضات عالی و خیانت به کشورش، چندین پرونده دیگر از جمله قتل «محمد اکبر خان بگتی» رهبر معروف بلوچ و حمله به «لال مسجد» اسلام‌آباد را نیز در پرونده خود دارد.
 منبع: تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.