سجاد حیاتی نیا، دانشجوی مرکز آموزشی علمی کاربردی کوار در نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و دومین جشنواره اختراعات و ابتکارات تهران، موفق به کسب مدال نقره شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ در نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که بیست و پنجم مردادماه در برج میلاد برگزار شد، اثر سجاد حیاتی نیا دانشجوی رشته امداد سوانح مرکز آموزشی علمی کاربردی کوار در زمینه ساخت دستگاه محلول ساز مکانیزه شکر برای زنبور عسل، به عنوان اثر برگزیده به مدال نقره این جشنواره دست یافت.

سجاد حیاتی نیا، دانشجوی رشته امداد سوانح در مرکز آموزش علمی کاربردی علوم پزشکی کوار در رابطه با این اختراع و افتخارآفرینی، گفت: تغذیهمصنوعی زنبور عسل بنا بر دلایلی همچون تامین غذای زمستانی و جبران کمبود عسل موجود در کندو و تحریک ملکه برای تخم گذاری امری است اجتناب ناپذیر، تغذیه زنبورعسل به روش سنتی دارای مشکلاتی از قبیل هزینه زیاد نیروی انسانی زیاد و زمان بر بودن کار است که این دستگاه مشکلات یاد شده را در تغذیه مصنوعی زنبور به کمترین میزان ممکن می رساند.

وی افزود: دستگاه محلول ساز مکانیزه دستگاهی است که محلول همگن حاصل کرده و توزیع محلول را بین کندوها به آسانی و کاملا بهداشتی انجام می دهد، این دستگاه دقت بسیار بالایی در تهیه و توزیع محلول بین کندوها دارد.

این دانشجوی مرکز آموزشی علمی کاربردی کوار در خصوص بخش های این دستگاه اختراعی، اظهار کرد: دستگاه به طور کلی شامل مخزن، سیستم همزن، سیستم گرمایشی، سیستم توزیع و شاسی چرخ دار است که کاربرد آن در زنبورستان بوده و مشکلات موجود در فرایند تغذیه را به کمترین میزان ممکن می رساند.

حیاتی نیا با اشاره به همکاری های مسئولاندانشکده علمی کاربردیکوار در تحقق ایده ساخت این دستگاه، ادامه داد: من از نزدیک مشکلات موجود در تغذیه زنبور عسل را مشاهده کرده و به فکر چاره ای برای حل مشکلات موجود بودم که نتیجه اش اختراع دستگاه محلول ساز شد و نزدیک به هفت ماه طول کشید تا طرح کامل اختراع تکمیل شود.

وی با تاکید بر امر پژوهش در ارتقای علمی کشور و مسئولیت افراد نسبت به این موضوع، یادآور شد: مردم ما از دانشجویان و پژوهشگران به عنوان جامعه علمی کشور توقعی ویژه در این زمینه دارند و این مساله مسئولیت ما را سنگین تر می کند که همین امر، انگیزه من برای تلاش و پژوهش بوده است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.