با وجود آتش‌سوزی روز گذشته (20 شهریور) یکی از واحدهای ساختمان معاونت فرهنگی،اجتماعی و گردشگری قشم هم اکنون خدمت رسانی در این مرکز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،منطقه آزاد قشم صبح دیروز شاهد آتش سوزی مهیبی در یکی از ساختمان های گردشگری خود بوده که بر اثر این حادثه کل این ساختمان در آتش سوخت.

استفاده گسترده از چوب در بنای ساختمان،سقف پشم شیشه و عمر 25 ساله آن بر سرعت آتش سوزی افزوده و کار را برای آتش‌نشانان منطقه سخت کرد، از همین رو آتش‌نشانی درگهان نیز به کمک منطقه آزاد قشم رسید که نهایتا ظرف مدت یک ساعت آتش‌سوزی به پایان رسید.

علت دقیق این حادثه در دست بررسی است اما گمانه‌زنی‌هایی در خصوص اتصال برق در سیستم خنک‌کننده بیان شده است.

بر اساس اعلام مسئولین منطقه آزاد و آتش‌نشانی به دلیل وقوع آتش‌سوزی در روز جمعه و تعطیلی ادارات، خوشبختانه این حادثه آسیب جانی به همراه نداشته و هم اکنون برآوردی برای میزان خسارت مالی آن تعیین نشده است.

مسعود کرباسچی معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: معاونت فرهنگی منطقه آزاد قشم از واحدهای مختلفی تشکلیل شده که هر یک از آنها در مکان مخصوصی مستقر هستند که دیروز صبح شاهد آتش‌سوزی در ساختمان اداری سازمان بوده‌ایم.

وی با اشاره به برآورد اولیه خسارت تا پایان امروز گفت: پس از پایان آتش سوزی عملیات آواربرداری و خروج نخاله‌ها از منطقه آغاز شد، همچنین با حضور مدیرعامل منطقه آ‍زاد قشم در صحنه حادثه و دستور ایشان مکان جدیدی برای تجهیز و انتقال همکاران صورت گرفته که این امر سبب شده خدمت رسانی به مردم بدون وقفه از امروز صبح ادامه داشته باشد.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در ادامه با تکذیب انتقال اسناد و مدارک به جای امن گفت: از تمام اسناد و مدارک موجود در ساختمان backup  در مرکز اسناد معاونت فرهنگی،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد وجود داشته که مشکلی را برای اسناد با ارزش ما به وجود نیاورده و تنها در این آتش سوزی اوراق عادی اداری سوخته شده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کلیه افرادی که در منطقه آزاد قشم با ما همکاری اقتصادی دارند، پرونده جداگانه‌ای در معاونت سرمایه‌گذاری سازمان دارند که این امر سبب شده از منظر این افراد نیز با مشکل روبه رو نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار