خاکسار در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

"مهر در انتظار همدلی" شعار جشن عاطفه های امسال/ افزایش 13درصدی میزان صدقات مردمی

معاون امور مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: جشن عاطفه های امسال با شعار "مهر در انتظار همدلی" روزهای 26 و27 شهریور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی خاکسار در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگی کمیته امداد برای روز جشن عاطفه ها اظهار داشت: با توجه به نزدیکی شروع سال تحصیلی کمیته امداد با شعار "مهر در انتظار همدلی" طی دو روز اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کند.

وی گفت: حق دانش آموزان کشور است که از تمام امکانات ممکن بهرمند باشند و ما وظیفه داریم با جمع آوری کمک های مردمی و رساندن به دست نیازمندان در این جهت تلاش کنیم.

معاون امور مشارکت های مردی افزود: امسال جشن عاطفه ها در دو نوبت یکی از روزهای 26 و 27 شهریور در 7هزار پایگاه کمیته امداد و دیگری با هماهنگی آموزش و پرورش روز 8 مهر در 40 هزار از مدرسه کشور برگزار می شود.

خاکسار بیان داشت: تعداد 32 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی در خصوص میزان کمک های مردمی در سال گذشته گفت: سال گذشته حدود 46 میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی در جشن عاطفه ها جمع آوری شد که امسال انتظار داریم این مبلغ افزایش یابد.

معاون امور مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: با توجه به هزینه بالای ایجاد هر پایگاه مردمی امسال به جهت کاهش هزینه ها و ارتقای سطح جدمات از تعداد پایگاه ها کاسته شده است. سال گذشته اجرای جشن عاطفه ها حدود 2میلیارد هزینه در بر داشته و امسال 4هزار نفر در این طرح مشارکت دارند که 32هزار نفر آنها به صورت داوطلبانه فعالیت دارند.

وی گفت: به منظور تسریع در رسیدن کمک‌های مردمی به دست دانش آموزان کمک‌های جمع آوری شده در مدارس به دانش آموزان نیازمند همان مدارس اهدا می‌شود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: میزان صدقات جمع آوری شده در شش ماه نخست سال 137 میلیارد تومان در قالب طرح‌های مختلف بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

خاکسار در خصوص سرقت از صندوق‌های صدقات بیان داشت: این موضوع از گذشته وجود داشته است و از  اقدامات مقابله با این پدیده الکترونیکی شدن صندوق‌ها، تبدیل قفل ساده صندوق‌ها به قفل‌های رمزدار و مناسب سازی فضای صندوق‌ها است که امکان سرقت از آنها را به صفر برساند.

وی گفت: در حال حاضر 200 صندوق الکترونیکی در سطح شهر استان تهران وجود دارد که شهروندان می‌توانند با کارت‌های شهروندی صدقات خود را پرداخت کنند. هزینه نصب هر صندوق الکترونیک 500 هزار تومان است که امیدواریم با تولید انبوه آن این رقم کاهش یابد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: از برنامه‌های آینده ایجاد درگاه‌های اینترنتی، تلفن ثابت و موبایل به منظور  جمع اوری کمک‌های مردمی است که حدود 80 درصد در این کار پیشرفت داشته‌ایم و با اجرای این طرح به میزان زیادی از هزینه‌های کمیته‌ امداد کاسته می‌شود.

وی در پایان گفت: کمیته امداد به هیچ عنوان از کمک‌های مردمی در پرداخت حقوق  کارمندان استفاده نمی‌کند در گذشته با توجه به مجوزهای موجود این کار انجام می‌شد که امروز به دستور ریاست جدید این کار ممنوع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار