دستور پیگیری سریع اختلال پورت UDP صادر شده و نتیجه آن باید در اسرع وقت گزارش شود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به همایش شهر هوشمند که هفته گذشته در برج میلاد برگزار شد و حرف و حدیث‌های بسیاری ‌پیرامون آرمانی بودن آن همایش مطرح بود، اظهار کرد: آن همایش در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز ایران 1404 و به‌ منظور ارائه آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و اجرایی در زمینه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شهر هوشمند برگزار شد.

وی عنوان کرد: همایش شهر هوشمند به معرفی خدمات نوین هوشمند و طرح‌های موفق پیاده‌سازی شده در تحقق شهر هوشمند در دنیا پرداخت و موانع ساختاری شکل‌گیری این شهرها و راهکارهای رفع موانع آن را نیز توسط متخصصان و پژوهشگران این حوزه مورد بررسی قرار داد.

وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی خود گفت: اقتصاد هوشمند، زندگی هوشمند، محیط زیست هوشمند، حکمرانی هوشمند و شهروند هوشمند از ویژگی‌های این شهر بوده و بهبود ارائه خدمات، کاهش هزینه انرژی، ارتقای کیفیت زندگی مردم، کاهش آسیب به محیط زیست، استفاده از نوآوری‌ها و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی رهاورد دستیابی به شهر هوشمند است.

وی همچنین در واکنش به اینکه تا شهر هوشمند شدن فاصله بسیار بسیار زیادی داریم، اظهار کرد: این موضوع کاملا صحیح است. در سال‌های قبل عدم توجه و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطی کشور، راه‌‌اندازی و ارایه برخی خدمات را با مشکل جدی روبرو کرد. راهکار اساسی خروج از این وضعیت این است که ابتدا به متخصصان، فعالان و پژوهشگران این حوزه فرصت کافی برای مطالعه و تحقیق در اینگونه حوزه‌‌ها داده شود و سپس براساس این نتایج مطالعات و تحقیقات به تصمیم‌گیری و اجراء پرداخت.

وی افزود: ما نمی‌‌‌توانیم به بهانه فاصله با یک فناوری یا پدیده فناورانه، مردم را از امکانات آن محروم سازیم‌ بلکه باید با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های متولی اقدام به احداث و راه‌اندازی آن نماییم.

چرا کامنت‌های انتقادی شبکه اجتماعی واعظی پاک می‌شود؟!

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال یکی از کاربران شبکه‌ اجتماعی که معتقد است حذف کامنت ادعایی وی درباره پرسنل و زیردستان وزیر ارتباطات، دلیلی بر حقانیت اوست و دلیل حذف کامنتش را جویا شد، گفت: بنده بارها گفته‌ام که هیچ کامنت انتقادی در این صفحه پاک نمی‌شود. تنها کامنت‌هایی که الفاظ غیرمجاز و به دور از شئونات اسلامی را به دیگران نسبت می‌دهد حذف می‌شود.

واعظی اضافه کرد: انتقاد حق هر ایرانی و به عنوان بخشی از حقوق شهروندی اوست ولی کسی حق ندارد به دیگران توهین نماید و القاب و الفاظی ناروا را به آنها نسبت دهد. بنده نمی‌دانم کامنت شما چه محتوایی داشت ولی مطمئن باشید انتقاد یا شکایت یا هرگونه درخواست و حق‌خواهی مردم و کاربران عزیز پاک نمی‌شود.

اختلال پورت UDP حل می‌شود؟

وزیر ارتباطات بعد از ماه‌ها گلایه کاربران در ارتباط با اختلال پورت UDP که مشکلات بسیاری برای گیمرهای آنلاین ایجاد کرده، این بار پا در گود گذاشت و گفت: دستور پیگیری سریع اختلال این پورت صادر شده و نتیجه آن باید در اسرع وقت گزارش شود. بنده حتما شما را در جریان آن قرار خواهم داد.


منبع:فناوری صبحانه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار