فدراسیون اسکواش کشورمان جزو 3 فدراسیون دنیاست که مجوز برگزاری بازی‌های قهرمانی را در کورت شیشه ای داراست.

 اسکواش ایران، سومین کشور دنیا دارای کورت شیشه ای به گزارش خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها 3 کشور در جهان دارای کورت شیشه‌ای هستند که کشورمان پس از آمریکا و انگلیس موفق به مجوز برگزاری مسابقات در این کورث را داراست. 
 
در سال 1320 که اسکواش به ایران آمد تا سال 1353 فقط در شهرهای آبادان و اهواز سالن های کورث وجود داشت اما امروزه فدراسیون اسکواش با تعاملی که با شهرداری پیدا کرده است، سالن ها و مجموعه‌های زیادی در ایران ساخته شده است که مهمترین آن، سالن مهرگان است که دارای یک کورت شیشه‌ای است که نخستین سالن ایران و آسیا است. 
 
امیر عزیزی پور  در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:طی سیاست های سلیمانی رئیس فدراسیون از 5 سال گذشته شهرداری به کمک این رشته آمده و نقطه عطف آن ایجاد کورث جهانی اسکواش در بوستان مهرگان که میزبانی مراحل پایانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا نیز بر عهده داشته است. 
 
با مکاتباتی که با شهرداری انجام دادیم، قرار شده است که در مناطق2و4 سالن‌های اسکواش ایجاد گردد تا ورزش همگانی این رشته نیز در میان مردم جا بیافتد و از استفاده این رشته مفرح شاد و خشنود باشند. 
 
در کشورمان نسبت به پتانسیل قهرمانی در آسیا، سالن‌های اسکواش کمی وجود دارد و به جز خانه اسکواش حیدرنیا و خانه مازندران که به دست اداره ورزش و جوانان استان مازندران رسیده است خانه اسکواشی وجود ندارد، اما سعی خودمان را خواهیم کرد تا این بستر را برای جوانان خوب کشورمان آماده کنیم تا به سوی اسکواش بیایند و از استفاده این رشته خشنود شود. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار