معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به بررسی رشته‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد گفت: انتظار داریم دانشگاه آزاد مانند سایر زیرنظام‌های آموزش عالی مقررات و ضوابط را رعایت کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره آمار رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد، اظهار داشت: بررسی رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد همچنان ادامه دارد.

وی گفت: انتظار است دانشگاه آزاد مانند سایر زیرنظام‌ها طبق مقررات و ضوابط باشد و شورای گسترش آموزش عالی نیز همین طور که در خدمت زیرنظام‌های آموزشی است در خدمت دانشگاه آزاد نیز است و وزارت علوم انتظار دارد همه رشته‌‌ها و رشته‌محل‌ها با مجوز شورای گسترش فعالیت کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: فعالیت رشته‌محل‌های فاقد مجوز در تمامی زیرنظام‌های دانشگاه‌ها خلاف قانون و از درجه اعتبار ساقط است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری دانشگاه آزاد بتوانیم رشته‌های فاقد مجوز را بررسی و نواقص را برطرف کنیم.

* رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تا پایان شهریور نهایی می‌شود

شریعتی‌نیاسر درباره طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گفت: این طرح در دست بررسی است و فکر می‌کنم تا پایان شهریور در وزارت علوم به پایان برسد و بعد از پردازش داده‌ها، اطلاعات آن را در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده و سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه فاز اول سطح‌بندی و سپس رتبه‌بندی دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت، گفت: امکانات، اعتبارات، حمایت‌های ویژه و حمایت‌های حقوقی از دانشگاه‌ها پس از اعلام سطح‌بندی دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار