سرنوشت حجازی در انتظار مظلومی

مطمئنا در ادامه لیگ و جام حذفی روز های سختی پیش روی پرویز مظلومی و استقلال خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  به عملكرد پرويز مظلومي تا اينجاي مسابقات ليگ برتر چه نمره‌اي مي‌دهيد؟ سرمربي استقلال با تيمش نتايج خوبي گرفته است؟ كسب 9 امتياز از 4 مسابقه آمار قابل‌قبولي محسوب مي‌شود؟ استقلال نسبت به فصل گذشته پيشرفت داشته است يا نه؟ به اين پرسش‌ها چه پاسخي مي‌توان داد؟ آيا مي‌توان از دستاوردهاي پرويز مظلومي دفاع كرد يا بايد از سرمربي آبي‌پوشان پايتخت انتقاد كرد؟ آنچه درباره استقلال ليگ پانزدهم مي‌توان نوشت، دادن رأي مثبت به تيمي است كه ميانگين سني‌اش به طرز قابل‌ملاحظه‌اي كاهش يافته و فوتبال زيبا و رو به جلويي به نمايش مي‌گذارد.

با تمامي اين تفاسير انتقاداتي از داخل هيأت ‌مديره استقلال به گوش مي‌رسد؛ انتقاداتي كه به بيرون و صفحات روزنامه‌ها نيز كشيده شده است. اينكه انتقادات مديران ارشد استقلال جنبه فني يا غيرفني دارد، سوژه‌اي نيست كه در اين گزارش به آن بپردازيم اما برخي از اين اتفاقات ما را به چند سال پيش مي‌برد، در روزهايي كه مرحوم ناصر حجازي روي نيمكت مي‌نشست و از همان هفته سوم كليد بركناري‌اش زده شد.

در آن ايام كه زياد هم دور نيست، استقلال با پيروزي 3 بر 2 برابر استقلال اهواز ليگ را آغاز كرد. هفته دوم در انزلي 2 بر يك باخت و اين شكست با نشست اضطراري هيأت‌مديره وقت استقلال همراه شد. خدايش بيامرزد، اسطوره استقلال وقتي از اين تيم رفت، مي‌گفت آنهايي كه دوست نداشتند حجازي به استقلال بيايد، از هفته دوم شمشيرهايشان را از غلاف درآورده و از رو بستند!

استقلال در هفته سوم و در روزي كه پنالتي ميثم منيعي توسط مهدي رحمتي مهار شد، شاهد مصاحبه علني عضو هيأت مديره عليه حجازي بود و يك- يك متوقف شد، در ديدار چهارم به سايپا 2 بر يك باخت، بازي ششم را در شيراز مقابل برق شيراز با تساوي يك - يك به پايان رساند و در گام هفتم روبه‌روي صباباتري يك بر يك شد. مصاف هشتم را در ورزشگاه آزادي به سپاهان باخت و در دربي يك - يك مساوي شد، بازي يازدهم ناصرخان در مشهد برابر ابومسلم برنده‌اي نداشت و هفته دوازدهم باخت 3 بر 2 جلوي پيكان پرونده مرد خوش‌تيپ استقلال را بست و آنهايي كه براي جدايي او لحظه‌شماري مي‌كردند، به آرزويشان رسيدند!

اين‌ها را نوشتيم تا برسيم به استقلال مظلومي، تيمي كه تغييرات زيادي را نسبت به ليگ گذشته داشت، ليگ پانزدهم را با پيروزي 2 بر يك برابر سياه‌جامگان شروع كرد. هفته دوم ملوان را 2 بر صفر شكست داد. در گام سوم به ذوب‌آهن باخت. اين شكست در شرايطي ثبت شد كه استقلال در نيمه اول بارها و بارها تا آستانه باز كردن دروازه حريف پيش رفت اما بي‌دقتي مهاجمان اين تيم، پاياني نداشت. درست دقايقي از سوت اتمام اين مسابقه نگذشته بود كه عضو هيأت مديره استقلال خبر از احضار مظلومي به جلسه هيأت مديره داد و براي خيلي‌ها خاطرات استقلال و زنده‌ياد حجازي زنده شد البته مظلومي خوش‌شانس بود كه هفته بعد در گرماي 50 درجه اهواز پيروز از ميدان بيرون آمد.

 پرويز مظلومي در هيأت مديره استقلال مخالفاني دارد، مخالفان او زياد نيستند ولي مي‌توانند در ادامه راه مشكلاتي را به وجود آورند. يكي از اين منتقدان علاقه زيادي به حضور استيماچ داشت و در اين باره مصاحبه هم كرد. ديگري مايل به ماندن سرمربي قبلي بود و البته در هفته‌هاي اخير آنها ماجراي جاسم كرار را به سوژه‌اي بزرگ براي كوبيدن سرمربي استقلال تبديل كرده‌اند. در جلسه‌اي كه بحث اخراج جاسم كرار با جديت مورد بررسي قرار گرفت، اين مظلومي بود كه مخالفت كرد و اگرچه مديران آبي‌ها عقب‌نشيني كردند ولي سرمربي‌شان را از انتقاد بي‌نصيب نگذاشتند.

حرف‌هاي پرويز مظلومي در نشست مطبوعاتي پنج‌شنبه نوزدهم شهريور حاوي نكات مهمي است. او كه بايد درباره جام حذفي و رويارويي با تيم گمنام شهرداري سمنان حرف مي‌زد، وقتي پيرامون شايعه اختلافش با هيأت مديره سؤال شد، پاسخ داد: «من مطيع باشگاه درباره كرار هستم. تصميمات آنها را مي‌پذيرم ولي در زمينه‌هاي فني اجازه دخالت نمي‌دهم و شأن و حريم مربيگري را حفظ مي‌كنم! مظلومي به خوبي مي‌داند روزهاي پرفشار و سختي را پيش‌رو خواهد داشت اما اميدوار است با نتايجي كه مي‌گيرد، در استقلال بماند.

بسياري از خود مي‌پرسند چرا فصل گذشته و در هفته‌هايي كه استقلال چپ و راست مي‌باخت و بد هم بازي مي‌كرد، سرمربي انتقادي را از هيأت مديره نمي‌شنيد اما پرويز مظلومي حتي با نتايج خوبي كه گرفته است، بايد انتقاد بشنود. حالا اين وظيفه بهرام افشارزاده از مديرعامل آبي‌هاست كه از سرمربي‌اش حمايت كند.


منبع: خبرانلاین


انتهای پیام/ 
برچسب ها: حجازی ، انتظار ، مظلومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار