رییس جمهور شوروی سابق ضمن انتقاد از موضع برخی کشورهای اروپایی در قبال روسیه، اعلام کرد آمریکا همیشه سیاست تحمیل دموکراسی را با تانک و بمب پیگیری می‌کند.

گورباچف: آمريکا دموکراسی را با تانک و بمب تحميل می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق اعلام کرد، اروپا مسیر سیاسی خود را گم کرده ، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو، به پلیس جهانی تبدیل شده و آمریکا با تانک و بمب دموکراسی را تحمیل می کند.

رییس جمهور شوروی سابق در اتوبیوگرافی خود موسوم به «بعد از کرملین» گفت: میراث جنگ سرد تا کنون پابرجاست و غرب عامل اصلی تنش های در ژئو پلتیک در جهان است.

گورباچف با اشاره یه اوضاع اوکراین می افزاید :«غرب به جای اینکه پیشگام تغییر باشد، به صحنه آشوب های سیاسی ، رقابت بر سر مناطق تحت نفوذ و مناقشه نظامی تبدیل شده است.»

گورباچف تصریح کرد اروپا مسیر خود را در سیاست جهانی گم کرده و بی هدف و ضعیف شده است. وی همچنین غرب را به تنش های ژئوپلتیک متهم کرد و گفت توسعه ناتو ناقض اصول نظم اروپا است.

وی خاطر نشان کرد:«قرار بود ناتو خارج از جمهوری دموکراتیک آلمان گسترش پیدا نکند. با وجود این کشورهای اروپای مرکزی و شرقی با هدف حفظ کردن خود از «تهدید احتمالی روسیه» وارد ناتو شدند. اعضای ناتو با اعلام کردن رویکردهای صلح جویانه ،‌سامانه های دفاعی خود را اصلاح و به رغم تهدید از جانب روسیه، رزمایش نزدیک خاک این کشور برگزار می کنند.»

گورباچف افزود:«ناتو نقش پلیس اروپا و جهان را بر عهده گرفته است و آمریکا همیشه سیاست تحمیل دموکراسی با تانک و بمب را پیگیری می کند. اروپا باید بداند فشار بر روسیه چیزی جز بدی برای اروپا ندارد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار