سفیر ایران در استرالیا ضمن اعلام حمایت تهران از دولت سوریه، درباره برکناری رئیس جمهور این کشور به غربی‌ها هشدار داد.

سفير ايران در استراليا: هر اقدامی در جهت سرنگونی اسد، حرکتی به سوی تاریکی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "عبدالحسین وهاجی،" سفیر ایران در استرالیا، به این کشور و متحدانش درباره هر اقدامی برای بیرون راندن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هشدار داده و گفته است که این دولت در دمشق به مانند سدی علیه گروه داعش است. 

 وهاجی، در یک مصاحبه کم نظیر به "فایرفاکس مدیا" گفته است که هر ائتلاف بین المللی اگر منجر به سرنگونی دکتر اسد یا سقوط او شود، حرکتی رو به تاریکی است. 

وهاجی در ادامه مصاحبه خود اظهار داشت: ما از حکومت سوریه حمایت می کنیم و اگر قرار باشد دولت اسد تغییر کند یا جابجا شود، اوضاع در سوریه بدتر خواهد شد. بنابراین ما با هیچ راهکاری برای برکنار کردن دولت اسد، موافقت نخواهیم کرد. 

وی افزود: اگر شما دولت اسد را تغییر دهید، چه کسی در سوریه قدرت را به دست خواهد گرفت؟ به نظر من، داعش قدرت را در این کشور به دست خواهد گرفت.  وقتی شما نمی دانید بعد از برکناری بشار اسد چه اتفاقی خواهد افتاد و چه طرحی برای آینده دارید، به معنای این است که شما در تاریکی حرکت می کنید و هر حرکتی در تاریکی می تواند تاثیرات جانبی بسیار بدی داشته باشد. 

وهاجی در مصاحبه خود درباره حملات اخیر استرالیا در سوریه گفت، تا زمانی که این حملات علیه داعش باشد، من فکر می کنم این اقدامات مثبت باشد.

 او همچنین با ابراز نگرانی از احتمال گسترش این حملات هوایی اظهار داشت: من نمی‌دانم که این حملات آیا قرار است تا عمق کشور سوریه نیز ادامه یابد، آیا هیچ محدودیتی برای این حملات وجود دارد؟ 

وهاجی در بخش دیگری از مصاحبه خود، آب سردی بر روی امیدواری دولت آبوت درباره وضع پناهندگان ایرانی ریخت. دولت آبوت امیدوار بود که بتواند ایران را راضی کند تا پناهجویانی را که نتوانسته‎اند پناهندگی بگیرند، به ایران بازگرداند. 

وی گفت: آنها ایران را به طور رسمی و قانونی ترک کرده اند. آنها درباره جایی که می خواهند زندگی کنند و اینکه چطور و با چه کسی زندگی کنند، حق انتخاب دارند. ما در این زمینه دخالت نمی کنیم. 

وی درباره روابط اقتصادی ایران و استرالیا نیز پیش بینی کرد که روابط دو کشور در فاصله میان پنج تا ده سال آینده و بویژه با برداشته شدن تحریم ها و براساس توافق هسته ای سرعت رشد داشته و به ده میلیارد دلار در سال برسد. 

وهاجی درباره داعش نیز اظهار داشت: استراتژی فعلی نمی تواند داعش را شکست داد. وی در عین حال کشورهای ائتلاف را متهم کرد که فهم کاملی از این معضل ندارد.

سفیر ایران در استرالیا تاکید کرد: برخی از این کشورها که در ائتلاف حضور دارند، اطلاعات کافی درباره وضعیت موجود ندارد. 

او در پایان این پرسش را مطرح کرد، یک سال بعد از آنکه ائتلاف نظامی آغاز شد، آیا شما شاهد هیچ پیشرفتی در نبرد علیه داعش یا کاهش فعالیت آنها مشاهده کرده اید؟ 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار