یک زوج اتریشی فعال حقوق بشر تصاویری را منتشر کرده‌اند که رفتار زننده پلیس مجارستان با آوارگان را نشان می دهد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،این تصاویر که روز جمعه منتشر شد، توسط یک زوج فعال حقوق بشر اتریشی روز چهارشنبه از اردوگاه «روزسک» تهیه شده است. در این تصاویر مشاهده می شود که پلیس مجارستان در حالیکه کلاه‌های ایمنی بر سر و ماسک بهداشتی بر صورت گذاشته‌اند، به سوی 150 پناهجویی که در این اردوگاه مستقر هستند، مانند حیوانات در باغ وحش غذا پرتاب می‌کنند.

زنان و کودکان درحالیکه در میان جمعیت گرسنه گرفتار شده‌اند، در تلاشند تا تکه های نانی را که نیروهای پلیس برای آنها پرتاب می‌کنند، بدست آورند.

بسیاری از پناهجویان که با فاصله از جمعیت قرار دارند، با بالا رفتن از فنس، دست تکان دادن و فریاد زدن تلاش دارند تا توجه نیروهای پلیس را به سوی خود جلب کنند.

«گوانتاناموی اروپا» 

الکساندر اسپریتزندرفر که همسرش این فیلم را تهیه کرده است، با اشاره به زندان گوانتانامو که زندانیان در آن شکنجه می‌شوند، گفت: «بنظر می‌رسید که به حیوانات  دراصطبل غذا داده می‌شود. این یک گوانتانامو در اروپا است.»

وی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت وی برای بردن غذا، لباس و دارو و کمک به پناهجویانی که در مرز سرگردان هستند، به آن اردوگاه رفته بود.

میشلا اسپریتزندرفر همسر الکساندر دراین باره می‌گوید: «رفتار آنها با پناهجویان کاملا غیر انسانی بود و این درحالی بود که پناهجویان با اینکه گرسنه بودند، حتی برای بدست آوردن غذا با یکدیگر درگیر هم نمی‌شدند.»

این تصاویر پنج شنبه شب منتشر شده است و به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. 

اوایل این هفته نیز آژانس پناهندگان سازمان ملل از شرایط بد امداد رسانی در این اردوگاه و رفتار بد دولت مجارستان با پناهجویان  که با اعتراض مقامات دیگر کشورهای اروپایی نیز همراه  بود، انتقاد کرد.

دولت مجارستان قوانین سختگیرانه‌ای را از روزسه شنبه اجرایی می کند که بر این اساس پلیس می‌تواند افرادی را که بدون اجازه وارد مرزهای این کشور می‌شوند، بازداشت کند.

دولت راستگرای مجارستان در اواخرماه آگوست برای جلوگیری از ورود پناهجویان  که عمده آنها سوری و عراقی هستند،  175 کیلومتر مرز مشترک خود با صربستان را سیم خاردار کشید، اگرچه این اقدام در روند مقابله با ورود پناهجویان به خاک این کشور چندان موثر واقع نشد.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان دستور ایجاد مانعی دیگر به ارتفاع 4 متر در مناطق مرزی با صربستان به منظور مقابله با ورود پناهجویان را صادر کرده و خواستار اتمام روند احداث این دیوار تا پایان ماه اکتبر شده است. 

منبع: پرس تی وی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.